Ga naar inhoud

PC kuisen... & dan niks meer...


Nam-Reh

Aanbevolen berichten

Dat was het in een notedop...!!! Miljaaaaaaaar...! :twisted:

Sorry... Eerst : Hoi, alles kits...?!

Nu : miljaaaaar, deel 2...

Dus: 2dehands PC gekocht

P IV - AMD 3100+ - 1,81 GHz - 768 MB

AEOLUS 6600 Gfx

Soundblaster Live 5.1 Digital

GIGABYTE MB GA-K8VM800M

enz...

Draaide op Windows Home

Thuis gekomen >>> geformateerd & XP Pro opgestoken... OK !!!

Alle updates gedaan... OK !!!

Tot vandaag... alle laatste updates gedaan... OK !!! Werkt perfect...

Dan besloten om 't beestje te kuisen...

Zo gezegd, zo gedaan...

Alle componenten (alles !!!) uit elkaar gehaald (zelfs AMD-cooler van de processor gehaald) & gekuist (bortseltje & (alles behalve 't MB) met luchtdruk schoon geblazen... :mrgreen:

Alles proper... Weer in elkaar gestoken... Aanpassingen gedaan...

Extra HD bij gestoken,...

Zalman-cooler op AMD-processor gestoken

Alles in elkaar...

Testje: niks/noppes/nada... behalve de cooler die goed aan 't draaien is... :mrgreen:

What de F*ck... :twisted: :confused:

Iemand 'n idee...?

Al genoeg gedaan , voordien , PC's uiteen nemen & kuisen...

Maar nu... nada...

H E L L U P...!!!

I could need a little advice from my fellow PC-techs... :rolleyes:

Op voorhand dank !!!!!!! :thx:

Baaj de weej: 'k had het in mijn intro gezegd, dat ik wel regelmatig mé probs zou afkomen... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb je discussie maar even in overige software gegooid want kon het zelf ook niet helemaal plaatsen, maar moest zeker niet tusen de dingen waar jij hem gegooid had hahaha.

ik zou zeggen op deze, controleer eens of alle aansluitingen van je kast wel op de goede plek op je mobo zitten, kan zijn dat ie hier op loopt te klooien.

haal anders die andere hd er eens uit, misschien stata hier wel een OS op en stuurt ie hele zooi in de war.. wie weet???

laat het even horen ;)

greetz

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn de kenmerken als je een fout gemaakt hebt qua statische elec...?

Naar mijn idee krijg je toch steeds het blauwe scherm...?!

Zelfs dit niet...!

Heb effe de batterij uitgehaald & ge-short...

Morgen alles (weer) uit elkaar & weer ineen...

Kijken wat dit geeft... :-)

I'll keep you @ the height... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep... Denk het ook (MoBo)... :(:twisted:

Al (quasi) alles gedaan, zelfs heen de PC geconfigureerd extern de case...

Voeding getest bij andere PC... werkt 100%...

Zal waarschijnlijk foutje gemaakt hebben bij opzetten van Zalmann-cooler op processor (statische elec, MoBo verkeerd vastgepakt,...?!)... :mrgreen:

Dan moeten de AMD's toch super-gevoeliger zijn dan andere MoBo's... :rolleyes:

Baaj de weej: VRAAGJE : hoe kan je weten (zonder eerst een andere processor aan te schaffen) waar de fout ligt: op 't MoBo of aan de processor...??? :confused::confused::confused:

Dan weet ik dat ik ofwel 'n processor moet zoeken, ofwel 'n MoBo... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Anyway: :thx:

Nu op zoek naar ander MoBo of processor (alnaargelang waar de fout ligt...)... :mrgreen:

Iemand eentje (dat nog werkt)...?

Of is er iemand (+/-)in de buurt van GENT (ge weet wel: in België...), die eventueel bereid is om mijn MoBo & processor te testen...? :thx:

Processor is nen AMD 3000+, 3100+ of 3200+ (zie het vanaf hier niet) 1,81 GHz, voetje 754... :mrgreen:

Moederbord: GIGABYTE ... idem >>> zie het niet vanaf mijn werk... alleszins met 754-connector, AGP 8x, 2x SATA & normale IDE-aansluitingen & PC3200 RAM's,...

Mocht er dus iemand zich geroepen voelen om mij uit de sh*t te helpen, feel free om het mij te melden... :mrgreen: :thx:

Zoniet: MoBo en/of processor gezocht... :rolleyes:

Mag AGP (8x) of PCI-Express zijn... Heb nu alle 2 de soorten gfx'en... :rolleyes:

+ SDRAM of PC3200 ... Heb nu (ook) alle 2 de soorten... :mrgreen:

Maar... Minimum 1,7 GHz processor...

Hopelijk tot binnenkort (voor diegenen die mij zouden kunnen helpen)...? :thx:

Link naar reactie
Delen op andere sites

How Nam-Reh

Zonder de flasy kleurtjes lezen we het ook wel hoor :P

Je kan even iemands anders processor of mobo aansluiten,

moet wel compatibel zijn natuurlijk.

Denk dat je er mee naar een shop zal moeten,

daar hebben ze alles om dat snel te weten te komen.

Soms geven mobo's ook gewoon de geest hoor :)

hij was al tweedehands...

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK KQ...

Deze keer zonder kleurtjes...

Man, kleuren geven toch leven aan de grauwe dagen... :-)

Vraagje: eerst nieuwe processor aanschaffen, om te zien of het probleem daar ligt, of eerst een nieuw moederbord (ik zal maar niet meer MoBo schrijven, er zijn hier mensen die mijn taalgebruik niet begrijpen) of direct allebei...?

Groeten, Herman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die niet weet wat een mobo is zal je ook niet kunnen helpen met een mobo-probleem, trek het je dus niet aan ;)

En ik hou heel erg veel van kleuren, maar in teksten hebben ze echter een chaotisch effect :)

Ik zou proberen van iemand een mobo of processor te lenen zoals ik al zei, om uit te sluiten waar het probleem nu precies ligt. Zomaar dingen gaan aankopen vind ik een beetje... dom.

En zoals ik al zei, als laatste toevlucht breng je je pc gewoon binnen in een computerwinkel, daar weten ze het zo en kunnen ze het onmiddellijk vervangen of je raad geven ivm een nieuwer mobo.

Dan moet je wel bereid zijn werkuren te betalen (al zullen dat geen uren zijn natuurlijk).

Pc problemen verhelpen via internet is niet evident, zeker als het niet om software gaat.

Je kan nog altijd even wachten tot iemand anders reageert die je zo met zekerheid weet te zeggen: DAT is het probleem.

Maar ik betwijfel het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.