Ga naar inhoud

Monitor Red squares of death


Samarubi

Aanbevolen berichten

pcbug.png

Heb de laatste tijd als ik mijn pc opstart soms grote witte "scheuren" en vierkanten bij het opstarten, neem aan dat er iets mis it met de videokaart ofzo, maar weet niet zeker. Als hij normaal opstart kunnen er nog een hoop mogelijkheden optreden. Oftewel is alles normaal (maar zelfs dan duurt dat meestal niet lang)

oftewel is het normaal buiten het feit dat ik in alle right click menus, als over de opties ga dat ze gewoon verdwijnen, Andere keren worden ze gewoon donkerpaars, andere keren lichtpaars zodat ik de opties nog kan lezen, en oftewelziet het er compleet naar de vaantjes uit als ik er over ga.

Grootste probleem is dan nog rode vierkanten en allerlei rare dingen die op mijn monitor verschijnen als ik even bezig ben. Ben er nog niet achter wat het precies veroorzaakt want soms gebeurt het direct, soms niet, soms na een tijdje. Gemerkt dat het vooral snel opspringt als ik warcraft 3 op zet. Dacht eerst ook dat het alleen bij dat spel was omdat het daar mee was begonnen, maar nu is het eigenlijk altijd ook los van het spel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een herinstallatie gaat helpen dat weet ik niet met zekerheid maar is het proberen alleszins waard.

Beste is dat je dit doet met de driver cd/dvd van je grafische kaart maar altijd eerst de oude driver verwijderen via apparaatbeheer.

Voer onderstaande eens even uit zodat wij weten welke hardware er in je systeem aanwezig is.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.