Ga naar inhoud

[OPGELOST] downloaden van facturen


stonnie

Aanbevolen berichten

Hallo Yannick,

zoals ik al aankondigde in mijn voorstelling, ben ik op het gebied van pc nog een beginneling. Ik gebruik als browser Internet Explorer en mijn facturen vind ik op Outlook Express 6. Hopelijk kan U aan de hand van deze informatie mij wat uitleg verstrekken zodat ik mijn facturen in de toekomst kan openen, dank U, groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je krijgt je facturen binnen via mail?

Krijg je een foutmelding?

Voor het gemak stel ik alvast het volgende voor.

In je Outlook Express ga je naar "extra" dan "opties" daar kies je het tablad "beveiliging" en daar vink je het volgende UIT: "Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een vrius bevatten niet toestaan."

Geen zorgen, als dit de reden was, dan wil dat niet zeggen dat er 'iets gevaarlijks' in je facturen zat, zulke programma's overdrijven wel al 'ns met hun beveiliging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook even wat info opgezocht en blijkbaar worden de facturen van proximus op 2 manieren elektronisch verstuurd:

Bij E-Bill kan u kiezen tussen 2 factuurformaten: Excel & EDI.

E-Bill in Excel-formaat

De eerste pagina van uw factuur ontvangt u in PDF-formaat.

Het detailoverzicht is in Excel-formaat. Het bestand dat het u mogelijk maakt om de gegevens te bewerken of in te brengen in uw interne systeem (bijvoorbeeld boekhoudsysteem), wordt aangeleverd in BMF100-formaat.

E-Bill in Excel-formaat is een zeer volledige en eenvoudige oplossing.

E-Bill in EDI-formaat

Gebruikt uw bedrijf al EDI? Kies dan voor E-Bill in EDI ETIS-formaat.

Naast de facturering kan u ook meteen alle gegevens rechtstreeks invoeren in uw ERP-systemen.

Omdat het manueel ingeven wegvalt, winnen uw medewerkers tijd. Tijd die ze kunnen besteden aan andere taken met

meer toegevoegde waarde.

Bovendien zorgt de automatisering van de verschillende stappen (van ontvangst tot archivering) voor een kleiner risico op fouten.

Graag had ik dus geweten welke u niet kan openen (xls of pdf) en of er een melding verschijnt wanneer u deze opent.

Ik vermoed dat u de pdf bestanden wel kan openen aangezien u adobe acrobar reader hebt geinstalleerd.

Het probleem kan de xls bestanden zijn als u voorbeeld niet zou beschikken over Excel.

U kan ze wel bekijken met behulp van de excel viewer, deze download u hier:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=C8378BF4-996C-4569-B547-75EDBD03AAF0&displaylang=nl

Laat gerust uw bemerkingen weten of verdere detais zo kunnen we u verder helpen

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Stonnie liet weten dat het probleem opgelost is:

http://www.pc-helpforum.be/f17/even-voorstellen-6683/#post27642

Hoi, stonnie laat weten dat zijn probleem -"openen van facturen proximus" -opgelost is dank zij de hulp van pc-helpforum. Ik bedank dan ook Yannick, Joris, Killer Queen en Karel en eventuele anderen voor de mij geboden hulp. Ik ben blij dat ik dit forum ontdekt heb en ik zal er blijven gebruik van maken. Hopelijk tot een volgende keer.

Groetjes, stonnie

Bij deze sluit ik dit onderwerp dus

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.