Ga naar inhoud

Kan eigen account ineens niet meer openen


Hymie

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen? Vanmorgen probeerde ik in te loggen op mijn laptop (Acer Aspire 5715Z met Windows Vista), maar kreeg na het invoeren van mijn wachtwoord ineens een foutmelding en kon mijn persoonlijke account (tevens administrator account!) niet meer openen, terwijl ik deze computer al bijna 2 jaar dagelijks probleemloos gebruik voor mijn werk en ik er een goede antivirus/antispyware/antimalware bescherming op heb zitten (McAfee). Ik heb diverse keren getracht mijn account opnieuw te openen, mijn computer uit en aan te zetten, heen en weer te switchen tussen mijn account en de "guest" account (die wel normaal werkt, maar die mij uiteraard geen toegang verschaft tot mijn eigen bestanden), maar niets mocht helpen. Ik krijg steeds dezelfde melding: "User Profile Service failed the logon; User profile cannot be loaded". Ik heb geen idee wat dit inhoudt, laat staan hoe ik dit kan verhelpen, temeer daar mijn eigen account de administrator account is. Ik heb gisteren nog normaal met de computer gewerkt en niets ongebruikelijks opgemerkt. Ik heb deze dringend voor mijn werk nodig. Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Methode 1:

Volgens Google kan je via systeemherstel het probleem verhelpen. Zet terug naar een punt toen het nog wel werkte.

http://www.pc-helpforum.be/f204/hoe-maak-ik-een-herstelpunt-windows-27525/ (lees het stukje over systeemherstel)

Methode 2:

Naar veilige modus gaan (blijven tokkelen op F8 tijdens het opstarten) en dan dit uitvoeren: http://support.microsoft.com/kb/947215/en-us

Methode 3:

Of je kan dit eens even doornemen:

The User Profile Service failed the logon. User profile cannot be loaded. - Vista Forums

Methode 4:

Iemand op Google heeft het als volgt opgelost:

klik menu start, typ regedit in bij zoeken en klik regedit aan...

-hkey_local_machine aan klikken (op het plusje +)

-daarna Software aanklikken (+)->

-Microsoft aanklikken ->

-Windows NT aanklikken->

- currentversion aanklikken

-en dan profilelist aanklikken

daar staan die 2 bijna identieke codes en bij de 1 het .bak weghalen bij de code waar dat staat en .oud bij die andere neerzetten...

of iets ingewikkelder uitgelegd (maar komt op hetzelfde neer) :

- start op in de veilige modus

- open het register (start/uitvoeren/regedit)

- ga naar "HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows NT/CurrentVersion/Profilelist

onder profilelist zie je subsleutels met lange nummers en letters. Bij 1 staat waarschijnlijk de extentie .bak en eenzelfde sleutel zonder extentie.

Benoem de subsleutel zonder extentie met de extentie .oud

Haal bij de subsleutel met de extentie .bak de extentie .bak weg

verlaat het register en start opnieuw op. Als het goed is moet het nu in orde zijn.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.