Ga naar inhoud

Discussie met Planet over SPAM


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal.

Ik heb onderstaande discussie met mijn Provider Planet over Spam.

Wat is jullie mening hierover ?

Van onder naar boven lezen aub

*********************************************************

Hallo Planet.

Dank u wel voor uw bericht.

Ik denk het hier niet mee eens te zijn.

Inderdaad de spammers hebben mijn adres.

Maar altijd wordt gewaarschuwd niet te reageren op SPAM zodat de verzenders niet weten of het nog een actief adres is.

Door het ontvangen van een afwezigheridsbericht weten ze dus WEL dat het een actief adres is.

Gaarne uw mening en wat kunt/gaat u hieraan doen ?

Mvg Irene

..............................................................

----- Original Message -----

From:

To xxx

Sent:
Wednesday, November 21, 2007 3:04 PM

Subject:
Re: Hallo Planet. Ik heb onderstaande afwezigheidassistent een keer ingesteld maa... [incident: 071119-001638]

Geachte mevrouw K,

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

De spammers die naar uw adres mailen hebben uw e-mailadres reeds. U zult hierdoor niet meer spam ontvangen. Dat u wel meer spam ontving zal toeval zijn. Wel ontvangen ze ook nog eens uw boodschap.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

.................................................................................................

Hallo Planet.

Ik heb jullie afwezigheidassistent een keer ingesteld maar ik vroeg mij af of dat (ivm SPAM) wel zo handig was ?

Ik krijg het idee dat ik daarna MEER Spam ontving.

Is het zo dat Spammers ook mijn afwezigheidsinfo ontvangen...of is dat (aub !) niet zo ?

Gaarne uw reactie/ cq aanpassing.

Mvg Irene

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

als u of uw autobericht reageert op de mail is inderdaad soms aanstootgevend voor de spammers om meer te gaan sturen.

sommige spammers maakt het niets uit of ze met een actief of een inactief mailadres te maken hebben, ze sturen toch naar enkele honderd duizend mensen tegelijkertijd.

sommige gebruiken ook een bot, dat zodra er een antwoord op een mail is er meteen een nieuwe mail word verzonden of u aan de volgende groep van spam mails word toegevoegd.

om voor een groot deel van uw spam af te komen kunt u naar mijn mening het beste de afwezigheid assistent uitzetten en uw spamfilter iets hoger zetten van uw mailclient.

zorg wel dat vertrouwde adressen op de witte lijst staan of in uw contactpersonen lijst zodat deze worden doorgelaten.

ik ken nog wel meer trucjes om spam te verminderen maar dan raken we van spoor omdat enkel over de mening word gevraagd.

hoop dat mijn mening positief word opgevangen door u.

Mv.Gr

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe

Worden spammers zelf gespamd als je zo een auto-bericht stuurt

Geweldig :'D

Ik denk dat je spam zelf in de hand werkt.

Ik heb meerdere e-mailadressen en geef voor internetregistraties en weet ik wat steeds mijn hotmail adres door.

Die hebben een degelijke filter en ik kan de mails toch nog bekijken als ik dat wens.

Maar op mijn andere adressen heb ik dus geen spam.

De ongewenste post die ik dan krijg bevat meestal een link als je hun mails niet langer wil ontvangen.

Een keer werkte zo een link niet en heb ik in een gekke bui geantwoord dat ik met hun mailtjes niets was (wat moet ik als vrouw met een penisverlenging) en gek genoeg heeft het toen opgehouden :lol:

Ofwel is dat geen echte spam die ik krijg,

maar ik ondervind er echt geen hinder van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.