Ga naar inhoud

BSOD op Laptop


arctic fire

Aanbevolen berichten

Ik had onlangs een topic gestart dat mijn laptop soms opstarte en uitviel met een BSOD, op aanraden heb ik dan Bluescreenview gedownload daaruit bleek dat ht probleem waarschjnlijk kwam van de webcam, ik had nieuw webcamsoftware geinstalleerd maar waarschijnlijk niet tegoei en ik had de oude webcamsoftware niet kunnen verwijderen met als gevolg dat BSOD bleven terugkomen, dan is de computer maar binnengedragen bij een computerwinkel met als resultaat dat we al onze documenten en andere downloads kwijt zijn en ze zeiden dat er een probleem is met het moederbord maar ze wisten niet goed wat. Eerlijk gezegd vertrouw ik de computerwinkel niet echt en was ik misnoegd dat we nu al onze bestanden kwijt zijn. We hebben nu ook een lager type van windows.

Kan iemand mij helpen met dit BSOD probleem want ik denk dat jullie hulp beter is dan van die computerwinkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok het probleem is dus veroorzaakt door Bisoncam.sys wanneer ik al deze gerelateerde bestanden wil verwijderen staat er soms u bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren,en wat moet ik allemaal verwijderen wil ik geen BSOD's meer.

Of moet ik gewoon alle bisoncam gerelateerde bestanden verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar apparaatbeheer, selecteer je webcam en klap eventueel open (klik op + teken).

Klik de eerste lijn aan met rechts en kies dan voor installatie ongedaan maken. Bevestig en laat ook de bestanden van de schijf verwijdern.

Herhaal dit voor elke lijn van je webcam.

Herstart de pc en normaal komt windows nu zeggen dat er nieuwe hardware gevonden is.

Volg de wizard en laat windows zelf zoeken (op het web) naar drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om één of andere reden vind ik bij apparaatbeheer de webcam niet terug, dus heb ik gewoon via start en dan bij zoeken Bison ingetypt en dan zo veel mogelijk van die bestanden verwijderd, sommige Bison bestanden kon ik niet verwijderen.

Er komt nu soms een melding wanneer ik de computer opstart voor de webcam te installeren, dit lijkt me al een goed teken en heb voorlopig geen BSOD meer gehad.

BTW: moet ik de nieuwe software weer installeren voor de webcam? Ik gebruik de webcam echt nooit en ben hem liever kwijt dan rijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows vind dus nieuwe hardware (de webcam) bij het opstarten.

Gebruik de wizard om de drivers te installeren.

Laat windows zelf de drivers zoeken op het web.

Na installatie van de drivers zou de webcam in het apparaatbeheer moeten staan.

Daar kan je dan nog altijd de webcam uitschakelen als je hem toch niet gebruikt.

Op die manier ben je van de meldingen af bij het opstarten en worden de drivers toch niet geladen zodat ze geen blue screen meer geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.