Ga naar inhoud

Probleem met draadloos netwerk


Dhondtie

Aanbevolen berichten

Hey

Ik heb mij een "DSL-G624T Wireless G ADSL2/2+ Router" aangeschaft.

Dit met de bedoeling een draadloos (thuis)netwerk in te stellen.

Ik volg dus de setup op de cd-rom en bekom zo dat ik (met de hoofdcomputer) op het internet kan via de router.

Tot hiertoe loopt alles gesmeert.

Maar nu wil ik dus een draadloos netwerk oprichten om zo ook met een andere pc op het internet te kunnen.

Ik heb hiervoor een "DWL-G122 AirPLus G Wireless USB Adapter".

Ik steek dus de meegeleverde cd-rom in de drive van mijn andere pc en volg daar de instructies. Zo word de driver geïnstalleerd. Er word gevraagd om te herstarten. Daarna plug ik mijn adapter in.

Tot hiertoe nog altijd alles volgens plan

Maar nu ...

Als ik mijn pc (windows xp sp2) naar draadloze netwerken laat zoeken vind hij die nooit.

Dus moet ik ofwel iets anders doen op mijn 2de pc of nog iets extras. Of moet ik eerst ergens instellingen aanpassen op mijn hoofd pc?

Hopelijk kan iemand mij hier helpen. Want die router en adapter kostten €100 en momenteel kan ik er dus nx mee doen.

Dank bij voorbaat

Dhondtie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dit ff instelt, moet het werken! :)

Ga naar start, klik op instellingen en vervolgens op Netwerkverbindingen. Dubbelklik met links op het icoontje "netwerk en inbelverbindingen".

Dubbelklik met de rechter muisknop op het icoon Lokale area verbindingen.

z091_1.gif

Ga naar het Tabblad "Algemeen" (Engels: General)

En kies dan voor "Eigenschappen" (Engels: Properties)

z091_2.gif

Ga naar het Tabblad "Algemeen" (Engels: General)

Selecteer een regel met het de Internet Protocol (TCP/IP) optie en klik op de knop met "eigenschappen".(Engels: properties)

z091_3.gif

Ga naar het Tabblad "Algemeen" (Engels: General)

Klik vervolgens opde knop "Geavanceerd" (Engels: Advanced))

z091_4.gif

z091_4.gif

Ga naar het Tabblad "Algemeen" (Engels: General)

Klik vervolgens op "Netbios gebruiken" (Engels: Enable Netbios) En klik op OK tot u weer op het bureaublad terug komt.

Voer dit op alle pc uit en herstart erna,

hierna moet de pc het netwerk vinden! :)

Thnx to karel :)

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Windows - Pc helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.