Ga naar inhoud

Lotto generator


Aanbevolen berichten

Ik heb jaren geleden eens een site gehad die ik met mijn beperkte HTML kennis in elkaar heb gezet en daar had ik ook een java script in staan om lotto cijfers te genereren.

Nu wil ik het weer gaan gebruiken maar dan moet er ook de kleuren bij komen te staan.

Wie weet of zoiets al bestaan en gratis verkrijgbaar is of wie wil hem voor mij maken.

Ik ben zelf geen programmeur en heb mijn leeftijd tegen om alles snel te begrijpen (63 jaar) maar de wil is er wel om iets te doen.

Wie kan mij helpen.

Bedankt al vast voor de aandacht en ik hoop snel wat te horen.

Rinus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat elk cijfer een vaste kleur heeft?

Bijvoorbeeld:

1 = altijd rood

2 = altijd groen

3 = altijd oranje

enz enz

In zo'n geval is het niet zo moeilijk om te maken. Zijn de kleuren niet altijd hetzelfde, wordt het een iets ander verhaal.

Maar laat even weten, welke manier je wilt hebben. Dan zal ik even kijken of ik iets kan maken.

Met vriendelijke groet,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een script van de getallen kunt u er dan een stukje bij maken of een hele nieuwe met de kleuren erbij.

De getallen lopen van 1 t/m 41 en de kleuren zijn Rood, Oranje, geel, Groen, Blauw, Paars

Dus als je de getallen laat genereren komt er ook gelijk een kleur uit kan dat?

Zal ik het bestandje mailen of weet je het zo wel.

Groetjes, Graficusje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal zo we lukken.

Zal er morgen even naar kijken om een stukje te maken in JavaScript. Is nu beetje laat (zie de tijd van dit berichtje).

Mocht ik niets van me laten weten, laat het even weten hier op het forum. Het kan zijn dat ik het vergeten ben in alle drukte.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was even een beetje uitzoeken hoe en wat, maar dit is het geworden:

Dit is de javascript code die tussen je <head> en </head> tags gezet moet worden.

<script language="javascript">
function lottoGenerator(NUM, tagID){
   var nr = new Array();
   var i = 0;
   nr[1] = "#FF0000";
   nr[2] = "#FF9900";
   nr[3] = "#FFFF00";
   nr[4] = "#006600";
   nr[5] = "#0000FF";
   nr[6] = "#6600FF";

   var html = "";

   for(i=1;i<=NUM;i++){
       var thisNR  = randomNR(nr.length-1);
       html = html + "<span style='padding:5px 10px; background-color:" + nr[thisNR] + "'>" + thisNR + "</span>";
   }
   document.getElementById(tagID).innerHTML = html;
}


function randomNR(MAX){
   var rand = Math.floor(Math.random()*MAX+1);
   if(rand == 0){
       randomNR(MAX);
   }else{
       return rand;
   }
}
setTimeout("lottoGenerator(20, 'generator')", 100);
</script>

Op de plek waar je de Lotto generator wilt plaatsen zet je hetvolgende:

<div id="generator"></div>

In de laatste regel van het Javascript zie je de volgende regel staan:

setTimeout("lottoGenerator(20, 'generator')", 100);

Het nummer 20 staat voor het aantal nummers,

De tekst 'generator' staat voor het id van de DIV (<div id="generator"></div>) . Dit kun je gewoon aanpassen.

het nummer 100 staat voor het aantal miliseconden dat de generator moet worden vertoond nadat de pagina is ingeladen. Dit kun je ook gewoon op '1' zetten (zonder aanhalingstekens).

De nummers kun je nog aanpassen qua opmaak door de volgende regel aan te passen:

html = html + "<span style='padding:5px 10px; background-color:" + nr[thisNR] + "'>" + thisNR + "</span>";

Alle style elementen kun je hier nog gewoon toepassen.

Wat je ook kan doen is er een class aankoppelen, en zo alle gegevens meesturen zoals padding, margin etc etc.

vb:

html = html + "<span class='generatornr' style='background-color:" + nr[thisNR] + "'>" + thisNR + "</span>";

In je stylesheet kun je dan bijvoorbeeld zetten:

.generatornr{
    margin: 0px 5px;
    padding: 5px 10px;
}

Ik hoop dat dit ongeveer is wat je bedoelde.

Met vriendelijke groet,

Leroy

aangepast door leroy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het alvast uit te kunnen testen zou je de volgende code (de code die je gaat gebruiken) in de volgende website kunnen zetten. Hiermee kun je je code uittesten of het werkt.

Links zet je de code, je drukt dan op "Edit and click me". Nu zal aan de rechterkant de uitgevoerde code komen te staan. Nu heb je al een inzicht hoe het eruit zou kunnen komen te zien.

website -> Tryit Editor v1.4

de code

<html>
<head>
[color=#800000]<script language=[color=#0000FF]"javascript"[/color]>[/color] function lottoGenerator(NUM, tagID){     var nr = new Array();     var i = 0;     nr[1] = "#FF0000";     nr[2] = "#FF9900";     nr[3] = "#FFFF00";     nr[4] = "#006600";     nr[5] = "#0000FF";     nr[6] = "#6600FF";          var html = "";          for(i=1;i[color=#000080]<=NUM;i++){         var thisNR  = randomNR(nr.length-1);         html = html + "<span style='padding:5px 10px; background-color:" + nr[thisNR] + "'>" + thisNR + "</span>";     }     document.getElementById(tagID).innerHTML = html; }   function randomNR(MAX){     var rand = Math.floor(Math.random()*MAX+1);     if(rand == 0){         randomNR(MAX);     }else{         return rand;     } } setTimeout("lottoGenerator(20, 'generator')", 100); </script>
</head>
<body>
<div id="generator"></div>
</body>
</html>
[/color]

Groeten,

leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.