Ga naar inhoud

retoucheren en klonen


Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb photoshop CS4 staan op mijn pc en zit nu op cursus photoshop. In de cursus leerde ik retoucheren en klonen met retoucheerpenseel en kloonstempel. Thuis echter kan ik een pixelmonster nemen maar als ik begin te slepen zie ik maar de helft of zelfs maar een kwart van het "rondje" waar je aan het klonen/retoucheren bent. Heeft iemand een idee wat er gaande is? Heb al geprobeerd om mijn gereedschap te herstellen maar dit helpt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Begin met je voorkeurinstellingen te resetten naar de default settings in PS.

Houd Ctrl-Alt-Shift toets ingedrukt en klik dan op startmenu en daar op de PS shortcut om PS op te starten. Er zal nu een window verschijnen dat vraagt om de instellingen te verwijderen en terug te zetten naar default. Klik ja.

Nu gaat PS terug opstarten in zijn default settings dwz zoals het er uitzag toen je PS voor het eerst installeerde.

Als het probleem blijft dan kun je verder niets meer doen in PS zelf ... spijtig genoeg.

Dan heb je hetzelfde probleem dat ik verleden jaar ook had met CS4.

Ik heb dagen gespendeerd om een oplossing te zoeken op het internet en zelfs Adobe gemaild ... geen resultaat en het enige dat Adobe mij kon vertellen was om mijn grafische kaart driver te updaten (haalt ten andere niets uit).

Gebaseerd op mijn ervaringen schuilt het probleem in de grafische kaart die je gebruikt; ik vermoed dat je een ATI kaart hebt en blijkbaar zijn PS en ATI-grafische kaarten niet echt compatibel.

Ik heb dan maar PS volledig gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Het probleem met de onvolledige brush-contouren was hierdoor opgelost maar telkens ik het performance panel wou open doen crashtte PS.

Uiteindelijk heb ik dan mijn grafische kaart laten vervangen door een eenvoudige NVidia kaart (GT6200) en alle problemen waren van de baan.

Ik weet dat dat belachelijk klinkt (en dat is het ook) maar dat was blijkbaar de enige manier om het te verhelpen.

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, van harte bedankt voor je antwoord.

Ik heb intussen het één en ander nagekeken. Voorkeurinstellingen herstellen helpt hier ook niet.

Heb nagekeken welke videokaart er in mijn pc zit want ik weet nog dat er samen met Photoshop een andere kaart is geïnstalleerd. 't Is een nVidia GeForce GS 8400/9300 512 MB. Ik ken er eigenlijk zoveel niet van maar zou dat een groot verschil uitmaken met de GT 6200? Uitleg op de site van NVidia is nogal technisch en -ik ben een echte vrouw ;-)) - dat is niet mijn sterkste kant.

Ga ook een keer proberen met te deïnstalleren en herinstalleren denk ik. Is in ieder geval het proberen waard.

Nogmaals bedankt.

Sylvie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera hoera, 't is opgelost. Heb photoshop hergeïnstalleerd, maar dat hielp niet. We zijn echter blijven doorgaan op die videokaart omdat we ook wel dachten dat daar het probleem lag, en zijn toen op het idee gekomen om de drivers van die kaart te updaten. Deze avond gedaan en jawel hoor: het lukt :-)

We kunnen weer photoshoppen!!!!

Groetjes van een zéér tevreden Sylvieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.