Ga naar inhoud

Computer steeds trager.


R.Scheijen

Aanbevolen berichten

Goededag,

Ik heb mijn computer sinds 2004 en hij werkt op Windows XP.

Door de jaren heen heb ik verschillende problemen gehad, maar deze zijn opgelost geworden.

Echter nu begint de computer steeds vaker vast te hangen op sommige momenten. Veelal bij silverlight plug - in en een plug-in die Google Chroome gebruikt.

Soms blijft ie gewoon paar seconden hangen voordat ik weer verder kan gaan. En op bijvoorbeeld youtube, of als ik een video afspeel in BS Player, dan blijft hij soms haperen, en doet hij paar seconden gewoon niets, terwijl t geluid wel door gaat. Daarnaast is het updaten van Kapersky een heel irritant iets. Hij update zeker 6 maal per dag, en dan kan ik gewoon nog minder doen..

Ook starten sommige programma's heel langzaam, of openen zich pas na 1 à 2 minuten.

Windows Update die zoekt soms een half uur tot een uur naar updates, terwijl dit op een andere pc in het huis binnen 3 minuten gevonden is. Ook worden 2 updates die hier gevonden worden altijd gezegt dat ze niet geinstalleerd kunnen worden. Op zich geen probleem, want het is een update van windows media center, en iets van talen voor microsoft office.

Echter ik heb Trend Micro Ru Botted op mijn pc staan, en die meldt dat er malicious software werd geinstaleerd, maar ik heb 4 scanners, 2/3x volledig mijn pc laten controleren, maar er is niets gevonden.

Scanners: Microsoft security essentials

kapersky internet securuty

malwarebytes anti malware

en house call security gratis versie.

Aan ruimtegebrek kan het niet liggen want ik heb 90 - 100 gb vrij van de 140 gb.

Ik wou Hijackthis proberen, maar hier heb ik geen verstand van.

Weet iemand misschien een oplossing op dit probleem?

MVG

Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kunt u de specifiekaties van uw computer geven.

Weet u uw pc zijn specifiekaties niet kun je een kort overzicht op roepen door de winkey(toets met windows vlagje) en pause key tesamen intedrukken.

Kun je ook het taakbeheer open (ctrl+alt+delet) en zeggen hoeveel proscessen er draaien?

Onderaan bij cpu gebruik.

Tim,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de volledige opsomming van je systeem kun je onderstaande even uitvoeren.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antivirus programma's is niet aan te raden hoor,die werken elkaar tegen dus beste is dat je 1 van beide kiest.

Of je neemt Kaspersky Internet Security of je neemt MSE.(de eerste lijkt me dan een betere keuze daar dit een totaal paket is)

Post eventueel een screenshot van je taakbeheer met het tabje processen geopend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hem verwijder, moet ik hem dan ook weer activeren? We hebben hier thuis 3 computers, waarop alle 3 Kapersky staat. We hebben een abonnement erop voor alle 3 de computers, heb ik dan een eigen inlogcode nodig of degene die mee is gekomen bij de aanschaf van t product?

over t algemeen zit avp rond een percentage van 6-8 %

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders probeer je het eerst om MSE te verwijderen om dan te zien of dit verbetering met zich meebrengt.

Daarna zou je onderstaande eens even kunnen uitvoeren om eens te kijken of er geen ongewenste gasten op je pc aanwezig zijn die de traagheid veroorzaken.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.