Ga naar inhoud

[OPGELOST] Problemen met internet !


Jeffius

Aanbevolen berichten

heb je al eens ingelogt in het systeem van de router, ik heb dergelijke situatie ook gehad. Hij heeft dan gewoon de connectie die nodig was om naar het internet te gaan gewoon gestopt. Meestal helpt het als je deze connectie verwijderd en dan opnieuw een connectie aanmaakt volgens de handleiding van de router en met je gegevens die je hebt gekregen van je provider.

Dit wijst meestal op een geheugenfout van de router en kan als een fabricagefout aanzien worden zo was het toch bij mij het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo,

1. Komt het internet wel degelijk aan op de router. Meestal wordt dit weergegeven door een ledje. Spreken we hier over een draadloos netwerk of aansluiting via ethernet, of beide. Dan weer dezelfde vraag: lichten de betreffende leds op? Indien de leds niet oplichten voor internet of ethernet, dan zou ik de aansluiting van de kabels nakijken. Misschien is er een slecht contact. Geeft de PC weer dat hij een verbinding heeft met de router. Onderaan rechts heb je twee icoontjes die de toestand weergeven van de verbinding met het internet en het ethernet (=netwerk). Klik daarop, wat melden deze?

2. Helaas kan electronica ook stuk gaan en misschien is de router stuk.

gr

lucvb

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even wat aanvullende informatie op lucvb zijn reactie:

dubbelklik eens op die 2 computertjes (of ga naar configuratiescherm en verbindingen) en kijk eens wat er bij pakketten ontvangen en pakketten verzonden staat. dit moet ongveer gelijk zijn. staat er dus bij pakketten verzonden 2000 en bij pakketten ontvangen 30 dan komt er geen internet binnen in je computer. dit kan komen vanwege de netwerk kabel van de modem naar de router. of de kabel van de router naar je pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens naar de webpagina van die Belkin Router en zie eens op hoeveel die MTU settings staat, deze zou normaal op 1492 moeten staan, indien niet verander die eens naar 1492 en probeer nogeens.

Hopelijk weet je hoe je aan de webpagina komt en anders hoor ik het wel en leg ik u het wel uit. Je kan gewoon niet op secure sites komen, het zal ook niet werken op https sites.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.