Ga naar inhoud

Harde Schijf word niet gevonden in Apparaatbeheer of wat dan ook.


Dores

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een probleempje, ik wil vanaf Windows XP naar Windows 7, maar niet via de DVD.

Het probleem is dat de setup vraagt op welke partitie ik hem moet installeren. Nu heb ik gekeken hoe ik een partitie moest maken, en dat moest via Schijfbeheer. Dus ik ging naar Schijfbeheer, maar mijn harde schijf was daar niet te vinden, terwijl hij toch echt werkt.

Toen keek ik in mijn Apparaatbeheer, ook daar stond niks.

Hoe kan dit? Hij staat wel bij Verkennen, en bij Deze Computer is hij ook gewoon aangetroffen.

Er staat bij mijn Apparaatbeheer wel een IDE ATA/ATAPI Controller, nu heeft mijn HDD wel een SATA aansluiting, maar ik vraag me af of SATA en ATA ongeveer hetzelfde zijn.

Ik heb verschillende Youtube filmpjes gekeken, en ik heb verschillende forums rondgezocht, maar ik kom er niet uit.

Ik heb zelfs een vriend gevraagt mijn computer te besturen via TeamViewer, maar hij wist het ook niet.

Misschien weten experts als jullie het?

Alvast bedankt voor de moeite.

Dores

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag,

Als ik het goed begrijp wil je van windows xp naar windows 7 gaan door een installatie vanaf je harde schijf.

indien op je harde schijf momenteel windows xp staat en werkt zou je toch je c-schijf moeten zien in schijfbeheer.

los daarvan:

Nu is de vraag wil je windows 7 naast je bestaande windows xp gebruiken, dan heb je 2 partities nodig.

Wil je je windows xp upgraden naar windows 7 en je xp niet meer gebruiken dan hoef je geen nieuwe partitie te maken dan installeer je windows 7 gewoon op de schijf waarop windows xp reeds staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]7528[/ATTACH]

dag,

ik heb wat tekst opgezocht om je verder te helpen. zodat je alles rustig kan lezen. ook in bijlage vindt je uitleg om je windows 7 te installeren.

veel succes

WORDT DE HARDE SCHIJF NIET HERKEND?

Tijdens de setup wordt gevraagd op welke partitie Windows 7 moet worden geïnstalleerd. Geeft het venster geen harde schijf als keuzemogelijkheid weer, dan wordt de harde schijf niet door de setup van Windows herkend. Dit wordt meestal veroorzaakt doordat er nog geen drivers binnen Windows 7 beschikbaar zijn voor de SATA-controller of RAID-configuratie (een combinatie van twee of meer samenwerkende harde schijven met als doel een veiliger en/of sneller systeem). De ontbrekende drivers moeten dan tijdens de setup (op het moment dat wordt gevraagd op welke partitie Windows moet worden geïnstalleerd) met de optie Stuurprogramma laden vanaf diskette, CD of USB-stick worden geïnstalleerd. De drivers voor de RAID-controller staan doorgaans op de bij het moederbord meegeleverde CD met hardware drivers. Het is echter beter de meest recente, voor Windows 7 geschikte drivers te downloaden van de website van de moederbordfabrikant (zie de pagina over het installeren van hardware drivers).

TIP: Zijn er zo snel geen drivers voor handen? Bij sommige moederborden kan een instelling in het BIOS worden gewijzigd zodat de harde schijf wordt aangezien als een ouderwetse IDE-schijf. Zoek in het BIOS naar een optie die lijkt op Native SATA support/AHCI (Advanced Host Controller Interface), en zet deze optie uit (kies Disabled). Hoewel deze aanpassing prima werkt, is het toch verstandig de originele drivers alsnog te installeren zodra dat mogelijk is. De wijziging in het BIOS kan vervolgens weer ongedaan worden gemaakt (door de optie op Enabled te zetten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De instelling in het BIOS had ik al geprobeert (ik had deze tekst al gelezen, want ik heb zelf alles afgezocht wat maar kon), maar ik vraag me af hoe ik dan drivers kan downloaden voor je Harde Schijf!

Op m'n moederbord cd stond niks. Of moet ik soms naar Samsung.com want het is een samsung hdd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet hoe oud je PC is, met andere woorden voldoet hij wel om er windows 7 op te zetten?

dit kan je controleren via de windows 7 upgrade advisor.

De hardware, apparaten en geïnstalleerde programma's worden gescand op bekende compatibiliteitsproblemen, je krijgt hulp bij het oplossen van mogelijke problemen en beveelt je aan wat je kan doen voordat je een upgrade gaat uitvoeren.

de drivers moet je volgens mij niet zoeken voor je harde schijf maar bij je moederbord.

zoek het type en merk moederbord, ga naar de website van de fabrikant en zoek naar de laatste nieuwe drivers voor de RAID-controller (windows 7)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mn pc is gloedje nieuw ;D en draait windows 7 als een tierelier, dus daar ligt het niet aan.

Dr staat op het doosje van mn moederbord: Designed for Windows XP en Certified for Windows Vista.

Maar mn broer, heeft dezelfde moederbord, en die heeft er wel gewoon windows 7 op...

---------- Post toegevoegd om 10:40 ---------- Vorige post was om 10:40 ----------

En een RAID bestand vind ik niet op de site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.