Ga naar inhoud

computer problemen na crash door nieuwe videokaart


Mr.Tipp-Ex

Aanbevolen berichten

Ik heb een Asus motherboard (p5gc-MX/I333) met een ingebouwde videokaart van intel (intel chipset family) met een vram van 125mb. Daardoor kan ik bebaalde spellen al niet meer afspelen dus zaterdag heb ik mij een nieuwe videokaart gekocht. een Asus ENGT430 1GB PCI-E.

Na de installatie van de drivers en utilies kon ik dus nieuwe spellen spelen. Zo heb ik een paar dagen supreme commander kunnen spelen. Al merkte ik wel op dat de pc er lang over deed om op te starten, zeker dubbel zo lang als voor installatie videokaart.

Nu woensdag wou ik een nieuw spel opstarten maar mijn pc liep vast. Mijn pc werd plots heel traag en mijn processor maakte rare geluiden. Na een paar minuten zonder verandering en het niet openen van taakbeheer( via ctrl-alt-delete) duwde ik mijn pc uit via noodknop.

Hierna wou mijn pc niet goed meer opstarten. ik kreeg (na lang wachten) een zwart scherm met de tekst da windows niet kan worden opgestart en dat dit kan liggen aan een recente software of hardware wijziging. het werd aangeraden om de installatie cd in te steken en windows te herstellen.

Nu heb ik mijn videokaart er terug uitgehaald en start mijn pc wel al terug op, zijn er nog altijd problemen. Zo kan ik op mijn account niet op het internet omdat ouderlijk toezicht niet beschikbaar is. Op de account van de administrator kan ouderlijk toezicht ook niet geopend worden.

Ook als ik rechtermuisknop klik bij computer en 'eigenschappen' klik opent hij niets, er pop upt een fractie van een seconde een scherm dat direct terug verdwijnt.

Bij systeemherstel krijg ik volgende error:

systeem herstel werkt mogenlijk niet juist op dit systeem.

De Volume Shadow copy-service die door systeemherstel wordt gebruikt werkt niet. Raadpleeg voor meer informatie het gebeurtenislogboek. (0x81000202)

Bij Microsoft Management console krijg ik deze error:

MMC kan het bestand C:\windows\system32\SQLservermanager.msc niet openen.

Maar bij schijfcontrole geeft windows geen fouten terwijl er duidelijk toch zijn!

Nu is mijn vraag hoe los ik dit op? Door nieuwe installatie zo ja hoe? of zijn er andere oplossingen??

mvg Andreas

aangepast door Mr.Tipp-Ex
extra informatie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.