Ga naar inhoud

pps file start niet meer automatisch op als presentatie


Sananjin

Aanbevolen berichten

Tot voor kort startte een dubbelklik op een pps. file automatisch op als presentatie.

Nu start Powerpoint 2007 gewoon op als programma waarbij de pps file geladen wordt als een ppt file. Druk op F5 doet dan de presentatie starten. Kent er iemand een remedie hiervoor?

Omzeiling geprobeerd:

Poging tot installatie van Powerpoint viewer ( versie 2007 of 2003 ) resulteert in een foutmelding: GDIPlus.dll is niet geladen. kan programma niet starten. Manueel die GDIPlus.dll gedownload, geïnstalleerd. Zelfde foutmelding...

Enige suggestie's?

vr. groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij start ook meteen de voorstelling als ik op je voorbeeldje klik.

Powerpoint 2007 gebruikt het formaat ppsx en pptx. Jij gebruikt nog het pps formaat van een vorige versie van Powerpoint. Normaal moet de 2007 versie .pps bestanden correct kunnen interpreteren als zijnde een "voorstelling".

Doe dit in Windows 7:

- klik onderaan naar het startmenu

- kies aan de rechterkant in het donkere gedeelte voor Standaardprogramma's

- kies dan voor "Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen"

- scroll naar onder en zoek .ppt Dubbelklik erop. Zorg dat er daar je Powerpoint 2010 geselecteerd is. Dus om zeker te zijn klik je daar eens op "bladeren" en ga je naar C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\Powerpnt.exe

- dubbelklik ook op .pps en zorg ook dat hier de juiste koppeling staat. Er moet staan "Microsoft Powerpoint slideshow" bij omschrijving

Als het niet lukt, probeer dan dit:

Rechtsklik op het pps-bestand en kies "Openen met" en klik op "bladeren". Navigeer dan naar je powerpoint 2007 directory C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\Powerpnt.exe en zet een vinkje bij "altijd met dit programma uitvoeren". Powerpoint weet uit zijn eigen dat pps voorstellingen zijn.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Sorry voor het laattijdig antwoorden. Ik ben voor mijn werk wat afwezig geweest.

Bedankt voor de suggestie's.

Heb beide zaken zoals hierboven beschreven uitgevoerd, met dien verstande dat ik nog maar powerpoint versie 2007 heb. Staat dus in de map c:\....\office12\...

Resultaat blijft hetzelfde.

Installeren van Powerpointviewer 2010 geeft dezelfde foutmelding als in mijn eerste post vermeld: gdiplus.dll....

Eigenaardig...Mijn windows 7 versie is Windows 7 Ultimate Nl waarbij dat updates automatisch gebeuren.

vriendelijke groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.