Ga naar inhoud

Aankoop advies Headset


maxpost21

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik speel al een tijdje Call of duty 4, en dat probeer ik zo serieus mogelijk te doen.

Geluid is een heel belangerijk onderdeel in dit spel.

Ik heb volgens everest deze geluidskaart: Creative CA20K1 X-Fi Xtreme Fidelity Audio Processor

Wat mijn probleem is is dat ik soms voetstappen of iets anders op verdere afstand niet hoor, maar andere mensen met een wat beter headset wel. Ik heb nu de Creative Fatality Gamer headset (de oude versie, analoog).

Veel gamers raden de SteelSeries Siberia V2 aan(SteelSeries Siberia V2 (non-USB) Black | EAN:5707119006330 | Informatique). Ik vroeg mij dus af of dit veel verschil zou geven, en ook of ik de USB versie moet nemen of niet!

Met vriendelijke groet,

Max Post

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een geluidskaart: Creative CA20K1 X-Fi Xtreme Fidelity Audio Processor

maar ik wilde alleen weten of ik de USB moet nemen of analoog.

Maar ik heb via een winkel te horen gekregen dat de USB versie zijn eigen geluidskaart gebruikt,

dus ga ik de analoog versie halen!

Bedankt!

aangepast door maxpost21
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet enorm veel ervaring op het gebied van headsets maar volgens mij zijn er twee dingen die je kunt doen:

1) Headset met USB aansluiting waarin er een geluidskaart was ingebouwd.

2) Een zeer goede headset met gewone 2.0 aansluiting (dus gewoon jack) en daar een EAX 5.0 geluidskaart bij. Daar is enkel Creative voor het moment mee op de markt. Wat EAX 5.0 doet is, grofweg, 5.1 omvormen naar 2.0. Aangezien je twee oren hebt heb je ook slechts twee verschillende geluidsbronnen. Je hebt ook EAX 2.0 wat hetzelfde doet (daar heb je ook ASUS voor als merk) maar EAX 5.0 doet het beter.

Het beste is dus de tweede optie maar dan ga je natuurlijk heel veel meer moeten uitgeven.

Natuurlijk heb je daarbij ook nog eens de optie om een headset met mic of eentje zonder mic. Bij dat laatste koop je dus een mic apart. Dan is de kwaliteit nog beter en het bedrag nog hoger.

Dus wat is het budget?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik al een geluidskaart heb, heb ik de USB versie uitgesloten. aangezien je met 3.5mm jacket sowieso beter geluid krijgt via een geluidskaart. Het budget was niet zo hoog, dus was de keuze al snel gemaakt! Steelseries Siberia V2 3.5mm jacket is het geworden! Morgen komt die binnen, dus bedankt voor jullie hulp ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.