Ga naar inhoud

Raar processors


Gast Aezonix

Aanbevolen berichten

Ik snap het geheel van processoren niet

Acer Aspire 5105WLMi AMD Athlon 64 x2 TL60 2.0Ghz 15.4TFT

WXGA 2*1024MB 160GB SuperMulti DVDRW-DL 56k LAN&Wireless Vista Home Premium + Works 8.5

726,60 Euro

Acer Aspire 5103WLMi AMD Athlon 64 x2 TL52 1.6Ghz 15.4TFT

WXGA 2*1024MB 160GB SuperMulti DVDRW-DL 56k LAN&Wireless Vista Home Premium + Works 8.5

814,90 Euro

Waarom kost een Athlon 64 x2 TL52 (1.6Ghz)

Meer dan een Athlon 64 x2 TL60 (2.0Ghz) ?

Is mijn redenering misschien fout ?

Ik redeneer nl. als volgt 2processors van 2.0Ghz dat is 4.0Ghz dus meer dan de 3.6Ghz van de duurdere laptop. Ik veronderstel dat ik verkeerd redeneer :biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar het gaat em puur over de processoren is een Athlon TL52 x2 1.6 Ghz

sterker dan een Athlon TL60 x2 2.0Ghz? Volgens mij niet maar ... ik ben geen kenner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aah ok ja die firma verkoopt ook laptops met intel processors maar de reden waarom die 2 à 300 euro duurder zijn voor hetzelfde aantal Ghz is mij een vraag Oo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dat is ook niet altijd waar ;)

intel en amd verschillen gigantisch van elkaar.

voor de ene taak kan je dus beter een intel pakken en voor de andere bijvoorrbeeld beter AMD.

het verschil in Ghz (dus wat is beter per Ghz) is eigenlijk alleen maar goed te maken als de processor uit de zelfde familie komt ( dus een amd athlon kan je wel gaan vergelijken met een amd phenom maar de phenom trekt de athlon er met gemak uit ook al draait die bijvoorbeeld 1 Ghz lager)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aah ok ja ik heb gehoord dat AMD meer bepaald Turion goed is voor gamers nu dan denk ik dat ik bij die familie blijf AMD, voor een goede game performance of ben ik verkeerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.