Ga naar inhoud

game pc +/- 1.000 Euro


IMPEGA

Aanbevolen berichten

Hallo

Willen jullie je eens laten gaan in het samenstellen van een game pc...

budget rond de 1.000 euro

Alvast bedankt.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? gamen
  2. Wat is mijn budget ? - ongeveer 1.000 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - samenstelling
  4. Ga ik overklokken ? - neen
  5. Ga ik later upgraden ? - ja ... wil er ook effe mee verder kunnen
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - ja, USB 3.0. en Sata600 lijken me wel nuttig ...
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Neen
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - ja, Windows 7 Home Premium
  9. Ga ik zelf installeren ? - Windows 7 kan ik zelf installeren...
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Neen
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - basisbehuizing + inhoud is alles
  12. Heb ik specifieke wensen ? - genoeg slots om Ram bij te steken ... 6 core is misschien nuttig ... USB 3.0 en Sata 600 zoals hoger aangegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok ik heb wat voor je:

azerty <-- 1040 euro

deze heeft maar 4 cores maar wel hyperthreating wat dus betekend dat hij 8 processen kan doen tegelijk.

windows 7 zul je zelf moeten installeren maar hij zit er bij

Die van bergkid is ideaal. Voor dat geld kan ik niet echt iets beters vinden op het moment.

Waarom geen 6-core maar een 4-core? Hedendaagse games gaan nog maar net 4 cores gebruiken, 6-core ga je nog een tijdje niets van merken dat je die hebt bij het gamen.

en zoals ik eerder al zei heb je aan een INTEL I7 met 4 cores meer dan een AMD met 6core aangezien je een I7 Hyperthreating heeft waardoor er dus meer processen kunnen worden gedraaid tegelijk (meer dan met een 6core van AMD die maar 1 proces per core kan draaien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hyperthreading van 1 core is niet direct 2 cores hoor. Dat hangt van de applicatie af. je hebt immers de fysische achtergrond niet.

Je kan stellen dat een intel met hyperthreading er voor zorgt dat elke core er 1,25 waard word, maar belange geen 2.

Enkel als de processor simpele opdrachten moet uitvoering ga je richting 2 waardige core. Het is beter dan geen hyperthreading, dat zeker.

Op HWI hadden ze bij de launch van de X6 serie van AMD dat is vergeleken, en bij de multithreaded applicaties waren de X6 processoren een pak beter dan de i7's (natuurlijk is de gulftown beter dan de X6).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ duidelijk

ok tja ik zat ook al te denken dat de cores dan toch verdeeld zouden moeten worden, dus ik zat te denken dat de cores dan gewoon splitsen en dus 8 theoretische cores zou hebben die allemaal ongeveer 1.45 GHz(met 4 fysieke cores 3.0 GHz per core) zou kunnen draaien. dit dacht ik omdat je dan bijv een quadcore hebt die 3.0 GHz zou kunnen draaien zonder hyperthreating en door hyperthreating moet het aantal cores verdubbeld worden en zodat alles werkt dacht ik dat er zon 0.1 GHz af zou gaan en dat je dan de GHz nog moest delen door de verdubbeling van het aantal cores.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even wat technischer te gaan:

Hyperthreading zorgt er voor dat een deel van de CPU gedupliceerd word. Zo kan de applicatie 8 verschillende wachtrijen invullen met zijn nodige processen. Echter word er per 2 threads, slechts 1 core voorzien die effectief de fysieke bewerkingen doet. Wat je dus krijgt is dat de core zelf zeer snel kan schakelen tussen beide theads. Zo verlies je geen tijd met het aanpassen van het hele gedoe in die wachtrij en kan de core direct doorgaan met de bewerking. Dit is sneller dan 1 wachtrij per core, maar bewerkingen fysisch gezien worden slechts gedaan door 4 (welke nog steeds op hun oorspronkelijke snelheid werken).

Over een jaar zal ik je er meer over kunnen uitleggen als ik mijn vakken daarover heb gehad :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.