Ga naar inhoud

[OPGELOST] invoer php opslaan in database en opvragen


leroy

Aanbevolen berichten

ik wil een pagina maken waar je iets invoert op een php pagina en dit weer terug kan opvragen en een pagina. maar er zit iets speciaals aan, misschien is dat ook wel heel makkelijk, maar hij op die pagina waar je het invult moet ook een textvakje komen te staan waar je een rang in kan zetten(bijv. 1 en 2 en 3)

maar nu moet hij als ik eerst 3 invul en daarna 1 het nog steeds op volgorde zetten. van 1 naar 3.

maar ik weet niet hoe zo iets moet.

Als iemand met best wat verstand van php en wie weet hoe dit moet mij zou willen helpen zou ik daar zeeeeer dankbaar voor zijn.

met vriendelijke groet,

leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, ik ga het proberen.

kan dat dan eigenlijk ook nog als je alles wat je eerder hebt opgeslagen ook in een tabel laat autonummeren?

want hij doet het zeg maar zo:

tabel:

___________________________

| autonr | naam | tekst | rang |

maar ik ga het eerst even proberen wat je zei en dan laat ik het wel even weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het dezelfde volgorde is kan je beter rang weglaten en doe je zo:

SELECT * FROM artikel ORDER BY autonr DESC ;)

Is het niet dezelfde volgorde, dan is het geen probleem om het op rang te ordenen

@Cicco: DESC is toch om het om te draaien? of vergis ik me? moet ie dat wel doen? hij moet et toch op rang zetten? dat moet toch ASC zijn dan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je zo wil:

1

2

3

...

zou het asc moeten zijn dacht ik

maar ik kan er natuurlijk naast zitten, ben ook maar een mens :)

met desc dacht ik dat je het zo zou krijge:

...

3

2

1

kan ook andersom geweest zijn, je probeert maar eens:biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.