Ga naar inhoud

Opstart problemen XP zwartscherm met cursor in linker bovenhoek


reneoosterkamp

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een pc van 4 jaar oud. Hij is het laatste jaar traag geworden. Daarom heb ik de pc geformateerd en opnieuw een installatie van XP gedraaid. Dit heeft niet echt veel geholpen. Sinds een paar dagen heeft windows autmatisch SP3 geinstalleerd. De PC is daarna (niet meteen) nog trager geworden. Sinds vandaag kan ik PC niet meer opstarten. Ik kom in het veilige modus menu en heb alle opties geprobeerd maar krijg steeds een zwart scherm met in de bovenhoek een knipperende cursor. Ik hoor geen rare piepjes uit de PC komen.

Hoe krijg ik de PC weer opgestart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de optie "laatst werkende configuratie" heb je ook al gekozen?

Plaats de cd-rom van Windows XP in je cd-drive en start opnieuw op.

Selecteer de hersteloptie door op R te drukken.

Selecteer de juiste installatie: indien er maar één besturingssysteem is geïnstalleerd druk je op 1.

Typ het wachtwoord wanneer daarom wordt gevraagd. Heb je er geen, druk dan gewoon op Enter.

Typ fixboot en druk enter

Typ fixmbr en druk enter

Typ exit en druk daarna op enter om af te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet je diskette station als laatste.

Lukt het dan nog niet, probeer dan eens op te starten met een andere cd-rom zoals Ubuntu. Gewoon downloaden en dan branden op een cd-rom.

Een zwart scherm wijst doorgaans op een bepaald bestand dat nodig is om op te starten. Met het uitvoeren van de herstelconsole is dit meestal opgelost. In jou geval is er blijkbaar meer aan de hand.

Als je ook niet via deze cd-rom kan opstarten is er iets met je cd-drive of je moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je hulp.

De PC start wel op met de cd maar ik kan de pc nog niet herstellen.

Ik denk dat het moederbord inderdaad defect is. Met system rescue cd heb ik de pc opgestart.

Maar hier heb ik geen kennis van.

Ik denk dat ik de pc maar naar de winkel breng om te vragen of zij nog een oplossing hebben.

Anders moeten we een nieuwe pc aanschaffen denk ik.

Bedankt voor je hulp.

Groeten,

René

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.