Ga naar inhoud

achtergrond afbeelding in css


Gast lassie1964

Aanbevolen berichten

Gast lassie1964

hallo

ik heb een website gemaakt Type hier de titel van je pagina

als ik deze oproep in googlechroom dan is de afbeelding goed

roep ik hem op in explorer dan gaat het fout

wat doe ik verkeerd en wie kan mij helpen.

tevens is er een speciale maat voor achtergrond, het is een afbeelding en die wil ik graag als achtergrond hebben

alvast bedankt voor de hulp

groetjes Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je website getest in Google chrome, firefox en Internet Explorer. En daar zien ze gewoon allemaal hetzelfde eruit.

Je bedoeld waarschijnlijk dat die vlag er niet helemaal op staat net zoals in google chrome.

Maar dat komt omdat google Chrome standaard maar een hele smalle adresbalk heeft waar ook je tabbladen op staan.

Internet explorer heeft soms bijna 5 regels aan balken staan met allerlei extra's bijvoorbeeld AVG toolbar, etc etc.

Dat is de reden dat die vlag (achtergrond) niet hetzelfde zichtbaar is.

Ik moet trouwens wel afraden om een vaste achtergrond te gebruiken want ten eerste laad deze dan veel langzamer in.

Mensen met een groot scherm of HD resolutie (1080p) die krijgen dan een piet***lige afbeelding te zien. en ziet je website er totaal niet meer uit.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Paul :top:

Ik heb je css bekeken en deze is zeer verwarend in je body

body {

font-family: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;

font-size: 11px;

line-height: 1.48;

color: #555;

margin-top: -15px;

background-color: #153D70;

background-image: url(../img/background.png);

background-repeat:repeat-y;

background-position: center;

background-image: url(usa3.png);

}

je gebruikt 2x backgrond-image terwijl je enkel de foto usa3.png hebt

Over het gebruik van PNG-bestanden

De nieuwere brouwsers ondersteunen het bestand png zij het elk op een andere wijze. Niet alle kenmerken van png-bestanden worden door alle browsers goed verwerkt. Png wordt alleen goed verwerkt door de nieuwste versies van IE, FF en Opera. Dus zou ik aanraden je foto op te slaan als jpeg. of als gif.

Ook verspringt je achtergrond als over je menu gaat (paardrijles voor eigen paard)

Ook is je css voor je menu verwarend hier een link naar een eenvoudige verticale menu

Ook een link naar layout

groetjes michelscot :viking:

aangepast door Michelscot
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.