Ga naar inhoud

automatische updates


rogerviro

Aanbevolen berichten

Maak je gebruik van de optie automatische updates?

Zo ja, probeer ze eens handmatig te installeren.

Ga naar Windows Update.

Klik nu op Updates zoeken.

Als er updates worden gevonden, kies je voor Updates installeren.

Een andere oplossing is misschien het resetten van Windows Update:

Start -->uitvoeren: typ services.msc en druk op Enter.

Zoek naar de service Automatische Update en schakel deze uit.

Verwijder nu de map C:\Windows\SoftwareDistribution

Schakel nu de service Automatische update terug in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vroeger ook gehad in XP dat .NET Framework update steeds terugkwam. Je moet dan aanwezige .NET Framework versies verwijderen en nadien opnieuw installeren. Dit doe je als volgt:

1. Download hier de .NET Framework Cleanup Tool. (klik op het gele mapje)

2. Pak het uit (of dubbelklik op de zip file) , en dubbelklik op cleanup_tool.exe

3. Daarna kies je bij "Product to cleanup" uit de lijst voor .NET Framework - All versions.

Druk dan op de knop Cleanup Now.

4. Herstart de pc

5. Installeer nu opnieuw .NET Framework hier: http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=10cc340b-f857-4a14-83f5-25634c3bf043

Voila, herstart de PC.

De update van .NET Framework blijft nu niet meer terugkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dat alles gedaan mag ik nu terug mijn windows Xp automatische updates terug in schakelen

grpetjes roger

Ja, u mag deze gerust terug inschakelen. U zult merken dat de updates terug correct verlopen, zonder dat .NET Framework steeds terugkomt. Er kunnen natuurlijk wel updates zijn van .NET Framework, maar die zullen nu automatisch door XP correct worden gedownload door Windows Update. Daar hoeft u niets voor te doen.

Herstart de pc en controleer of dezelfde update terugkomt. Hoogstwaarschijnlijk niet!

(het was eigenlijk niet nodig om windows update uit te schakelen, maar kwaad kon het niet, nu mag je ze inderdaad terug inschakelen)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

beste jürgen

ik heb nog een vraagje watbedoelt u met resetten

roger

Daarmee bedoelde ik dat je de geschiedenis van je windows-updates leeg maakt. Dit lost vaak al veel problemen op.

Gaat het om een specifieke update, zoals .net-framework dan werkt dit trucje niet altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.