Ga naar inhoud

Hoe maak ik een printscreen met Paint?


Jean-Pierre

Aanbevolen berichten

Je wil een afbeelding maken van bv. een website dat doe je dus met de functie PrtSrcn (Printscreen).

Hier dus een kleine handleiding over hoe je dat doet in Windows 7 en ik gebruik dus mijn Internet browser als voorbeeld.

 

Allereerst open je dus het venster waarvan je een PrtSrcn wil maken.

 

Nu druk je dus op de toets "PrtScrn" op je toetsenbord (je merkt dat er precies NIETS gebeurd maar niets is minder waar).

 

Als je een Printscreen wil van uitsluitend het actieve venster dan hou je de Alt-toets ingedrukt terwijl je op de PrtScrn knop drukt.

 

post-8298-1417704290,2562_thumb.jpg

 

Vervolgens open je het programma "Paint" dat je terug vind onder Start- Alle programma's - Bureau-Accessoires - Paint.

 

post-8298-1417704290,2748_thumb.jpg

 

Klik nu op de knop "Plakken" en je ziet dat het venster waarvan je zojuist een PrtScrn hebt gemaakt door op de desbetreffende toets te drukken in Paint verschijnt.

 

post-8298-1417704290,3067_thumb.jpg

 

Nu klik je op het symbooltje van de Diskette gans links bovenaan in de hoek van Paint.

 

post-8298-1417704290,3633_thumb.jpg

 

Er opent nu een nieuw venster waarin je een naam en bestandsindeling alsook een locatie voor opslag kunt ingeven.

Daar geef je dus een herkenbare naam aan het bestand alsook een locatie (Afbeeldingen) waar het gemakkelijk terug te vinden is en een indeling (Jpeg) die gemakkelijk in gebruik is.

 

post-8298-1417704290,4198_thumb.jpg

 

Als laatste bevestig je die keuze door op de knop "Opslaan" te klikken.

Bovenstaande procedure werkt ook in voorgaande Windowsversies maar de afbeeldingen zullen er wel iets anders uitzien.

 

aangepast door kape
bijgewerkt op 11.05.2017
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.