Ga naar inhoud

Linux instaleren


Aanbevolen berichten

Ik neem dus aan dat je met een live-cd werkt. Als je die insteekt en windows verschijnt, dan moet je een klein instellingske doen in den bios. Die start je op door bij het opstarten op een speciale toets te drukken (bv. delete, F1, F2).

Daar zoek je even waar de bootinstellingen staan en die wijzig je. Als eerste opstartmedium (1st boot device) kies je cd-romstation (CDROM). Even alles opslaan, linux-cd erin en de pc opnieuw opstarten en je bent klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit heb ik een linux ubuntu gedownload, deze morgen probeerde ik die dus te instaleren maar het ging dus niet.

Ik zette dus mijn eerst boot device op hij cd station met de cd met ubuntu erin (.iso), maar toch startte windows gewoon op...

Grtz Dreetn

ik heb vandaag zelf unbuntu gedownload en ben er zeer tevreden van :wink:

ivm uw probleem:

doe het volgende

download het progje

imgburn

http://www.imgburn.com/index.php?act=download

start het progje selecteer de image van ubuntu laat het op cd branden zet in de bios uw CD rom als first boot device endan zou hij van de live cd moeten opstarten :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.