Ga naar inhoud

PC bevriest atlijd wanneer op netstroom, en de CPU ietwat harder moet werken


Danny87

Aanbevolen berichten

Ik heb reeds 2.5 jar een acer aspire 6930, Windows Vista. Deze heeft het een tijdje perfect gedaan, maar de laatste maanden wordt ik geconfronteerd met een vervelend probleem, en gisteren is dit probleem problematisch geworden :-) :

Het PC scherm bevriest vanaf wanneer de laptop iets meer dan de minimale inspanningen moet gaan doen. Hierdoor moet ik de stroomknop altijd 5 sec induwen om hem uit te zetten. Dit komt alleen voor wanneer de laptop is aangesloten op de netstroom. Wanneer ik met de batterij werk, gebeurd dit nooit. Nu is de batterij niet meer optimaal, waardoor het probleem dus zeer vervelend wordt. Ik had het een lange tijd alleen wanneer ik de pc opstartte via de netstroom. Maar dat was niet zo erg, dan startte ik hem gewoon altijd met de batterij op. Gisteren zag ik echter, dat de acer ePower Management de CPU snelheid onder netstroom op het laagste niveau had staan, even laag als wanneer ik werk met de batterij. Aangezien ik al lang het gevoel heb dat de laptop zwaar onder zijn prestaties werkt, heb ik dit naar het middelste niveau verzet. En vandaar zijn de problemen gekomen. Hij bevriest nu ook tijdens het werken, wanneer ik bijvoorbeeld en op word zit en op het internet. Of gisteren heb ik Civilization V geïnstalleerd (maar dat heeft niets met het bevriezen te maken), en na ongeveer 2 minuten spelen bevriest hij. Eén maal heeft hij het een half uurtje uitgehouden. Ik heb de instelling dan maar teruggezet naar het laagste niveau, maar het probleem blijft.

Nu was ik zelfs gewoon tijdens ik aan het typen was, de bevestigingslink aan het invoeren voor pc-helpforum.be, wat genoeg was voor mn laptop om weeral te bevriezen. Ik dacht dat het misschien kwam omdat er teveel stof inzit, en heb hem zeer voorzichtig opengedaan, blijkt dat dit nog goed meeviel. De temperaturen zijn ook vrij hoog denk ik, maar toch nog altijd normaal.

Kort gezegd: hij onderpresteert zwaar, bevriest direct wanneer de CPU taken ietwat zwaarder worden, en dit komt alleen voor bij de aansluiting op de netstroom.

Wie kan mij helpen?

Ik heb wel enig inzicht in PC's, maar ik vrees dat ik toch als een rookie mag beschouwd worden

Alvast hartelijk dank.

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.