Ga naar inhoud

Outlook Express 6


Jokke

Aanbevolen berichten

Bij het afsluiten van outlook express e-mail krijg ik regelmatig het volgende bericht "berichten kunnen door O. E. worden gecomprimeerd. Hiermede wordt meer schijfruimte beschikbaar gemaakt."

Ik heb maar 2 mogelijkheden : ofwel 'ja' antwoorden en dan wordt er gecomprimeerd; ofwel 'annuleren'.

Dus als ik niet wil comprimeren blijf ik dit bericht telkenmale krijgen als ik outlook express afsluit.

Kan iemand mij helpen en mij zeggen hoe dat ik hier een einde aan maak.

Bedankt op voorhand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad een vervelend probleem, komt ook vrij frequent voor.

Outlook zal dit telkens vragen na de 100 keer,

definitief uitzetten is helaas niet mogelijk, wel kan je de 'teller' resetten zodat je weer een tijdje voortkan

sluit outlook-espress

ga naar start en kies uitvoeren

typ regedit

de registereditor opent zicht

in het menu bewerken kies je zoeken

zoek het volgende Compact Check Count

dit staat onder HKEY_CURRENT_USER\Identities\{vul hier jouw identity in of kies ze allemaal}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0

dubbelklik op Compact Check Count, en wijzig de waarde naar 0 (het getal nul)

Laat weten of dit u kunnen helpen heeft

Met vriendelijke groeten,

karel

beheerder

sluit de register-editor en start outlook express opnieuw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Karel,

Bedankt voor de inlichtingen/instructies. Ik ga dat zo gauw mogelijk uitvoeren.

Ik heb al horen vertellen van vrienden dat er soms dingen verdwijnen. Dus zaken die weggecomprimeerd worden. Kan dit kloppen ?

Nog prettige feesten.

Groetjes,

Jokke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor u ook prettige feestdagen,

ik heb inderdaad ook al gelezen dat door comprimeren er mogelijk 'corrupte mails' onstaan die u niet meer kan openen. Of dit werkelijk zo is kan ik niet zeggen want ik heb het persoonlijk nog niet meegemaakt desondanks ik wel de comprimeerfunctie aan heb.

Laat gerust weten of de instructies u kunnen helpen hebben. Dan weten we of we de vraag kunnen markeren als opgelost.

Fijn eindejaar,

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het comprimeren van berichten bestaan heel wat tegenstrijdige ideeën. Langs de ene kant zijn er talloze gebruikers die al jaren automatisch comprimeren, zonder er ooit maar één probleem mee gehad te hebben - en daar hoor ikzelf bij - langs de andere kant hoor en lees je indianenverhalen over verdwenen berichten of OE die door comprimeren volledig in de soep gedraaid is. Bij dit laatste heb ik sterk mijn twijfels ... maar ik behoor dan ook tot de groep die zoiets nog nooit meegemaakt heeft. Dat beïnvloedt natuurlijk sterk je standpunt.

Regelmatig comprimeren heeft wel degelijk een nuttige functie. Het comprimeren van de OE-mappen is belangrijk om ongebruikte ruimte in de bestanden vrij te maken en kans op beschadigingen in de folders te verkleinen.

In Windows XP wordt bij het afsluiten van OE telkens de waarde van een teller in het register verhoogd. Als de teller de waarde 100 heeft bereikt, zal bij afsluiten van OE automatisch gecomprimeerd en de teller terug op 1 gezet worden. Het is belangrijk om deze comprimeeractie volledig te laten uitvoeren (niet annuleren).

Je kunt comprimeren ook altijd zelf op een gunstig tijdstip starten (en daarmee de teller terug op 1 zetten) via OE -> Bestand -> Map -> Alle mappen comprimeren. Dan wordt het comprimeren van alle OE-mappen gestart.

De oplossing van Karel is de juiste om telkens via het register te gaan, maar elke aanpassing in het register heeft natuurlijk een risico. In dit geval zou ik het niet aanraden ... maar ieder zijn zin, natuurlijk !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bete Kape,

Heb met veel aandacht jouw versie gelezen. Het is inderdaad zo dat verandering aanbrengen nadelen met zich kunnen brengen. Ook ik heb nog geen dingen verloren door het comprimeren. Tot hiertoe comprimeer ik regelmatig wanneer ik dat bericht op het scherm krijg. Daarna vind ik dingen terug in de prullenbak. Is dat normaal ? Ik denk van wel.

De beste wensen voor een gelukkig, voorspoedig, plezant en gezond 2008.

Groetjes,

Jokke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.