Ga naar inhoud

Nieuwe pc


Nils l

Aanbevolen berichten

Omdat mijn laptop nogal mankeert, en welke ik nu probeer te maken met jullie hulp. Hij is reeds 4 jaar en wil weer mee zijn. Als hij gemaakt raakt dan wordt het gewoon mijn 2de pc :P .

Nu wil ik mij een desktop kopen omdat deze iets meer hebben voor dezelfde prijs en later mogelijk te upgraden zijn.

1.Waarvoor heb ik een PC nodig ? Internet, CAD-programma's, Schrijven van programma's voor PLC's, soms eens een game draaien

2.Wat is mijn budget ? Rond de €1000 maximaal 1200 inc windows

3.Een merkcomputer of een samenstelling ? mag samengesteld zijn

4.Ga ik overklokken ? - Nee,

5.Ga ik later upgraden ? - Misschien

6.Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? -Misschien USB 3.0 voor in de toekomst, gaat dit op korte termijn standaard worden?

7.Ga ik zelf assembleren ? Ik weet niet echt hoe dit in een zit maar ben wel handig met techniek dus kan wel als het echt nodig is

8.Heb ik een besturingssysteem nodig ? Ja, 7 ultimate denk ik ivm met de XP functie voor de plc's te programeren omdat deze programma's voorlopig nog maar draaien op XP

9.Ga ik zelf installeren ? Dat kan ik als het nodig is

10.Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Nee

11.Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Scherm, toetsenbord maar daar kan je overal aanraken dus niet echt nodig

12.Heb ik specifieke wensen ? Ja, ik zou graag tv zien (We hebben (nog) geen digitale tv dus nog gewoon de kabel)

Zelf heb ik ook al eens gekeken waar ik anders mijn pc's koop en denk dat dit ook al iets deftig is en het voordeel is dat het in de buurt is voor als er ik aan mankeert, indien ik er iets anders wil dan ze voorstellen maken ze er geen probleem van.

Focus Informatica / focus athena

Focus Informatica / focus olympus

Focus Informatica / focus rhea

Welke ik ga nemen ben ik nog niet uit, hopelijk kunnen jullie helpen.

Een andere door jullie samengestelde pc mag ook natuurlijk.

Het HCW is een 3 kwartier rijden dus dit is nog te doen. Ik las dat je bij het HCW korting krijgt als je hier lid bent. Hoeveel is dat?

Als ik het goed heb kun je als student ook wel korting krijgen voor Windows toch? Alle extra's zijn mooi mee genomen he :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een samenstelling gemaakt op azerty aangezien ik persoonlijk een hekel heb aan de site van HCW, maar je kunt deze samenstelling vast ook maken op HCW:

azerty

processor: ik heb gekozen voor de I7-950 aangezien er nog problemen zijn met de 1155 socket moederborden en deze processor ook behoorlijk goed is.

videokaart: ik heb een HD 6850 (overgeklokt) gekozen omdat deze nog 1 van de nieuwste videokaarten is en deze in het budget paste (als 1 van de laatste gekozen)

ram: ik dacht dat je bij CAD programma's veel ram nodig had dus ik ben gegaan voor 12GB ram dat ook gebruik maakt van XMP.

moederbord: ik ben gegaan voor de X58A-UD3R omdat deze mij zelf ook behoorlijk goed bevalt en heeft usb3.0 er op zitten te samen met nog wat andere functies. deze beschikt zorgt ook voor uitbreidings mogelijkheden in de form van een 2e videokaart

voeding: 850 watt zodat je genoeg zult hebben als je nog een 2e videokaart er bij in stopt.

ik heb er ook een TV kaart bij gedaan, ik weet niet precies waar ik op moest letten daarbij, maar aangezien deze analoge signalen zou kunnen ontvangen heb ik die maar gekozen.

ik heb er trouwens nog geen monitor of besturing bij zitten.

ik hoop dat dit wat voor je is.

---------- Post toegevoegd om 22:00 ---------- Vorige post was om 21:59 ----------

hiermee heb je meteen de boxjes, muis en toetsenbord bij elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Alle sinds bedankt voor de moeite ik ben bij mij plaatse lijk handelaar geweest weer ik altijd en heeft mij kunnne overtuigen om weer een daar te kopen en als der iets mis is komt hij ook steeds en dit was mij 2de reden

Dit wordt hem:

Tybotech case black-silver 450W

Intel CL-P0092 s775 Cooler CU

Kingston/Samsung DDR III module 6Gb - 1333

Foxconn H55M-S DDR3-1333FSB 2,5GT MATX i5)

VGA Card Point of view PCI-E FX9500GT 1024MB hdmi

22" TFT-LED S/B Monitor BenQ 5ms-W

Logitech black speakers 2.0

Samsung/Lite-on DVD-rw intern 24x

Western Digital 1TB 64MB SATA II 7200rpm

Logitech Internet Multimedia K/b Azerty

Logitech Wheel Mouse - PS/2 optical

Core I5 760 2.80G 8Mb Skt1156 FSB1333

nog een tv kaart komt der in en de grafische kaart wordt vervangen daar een ATI 56.. voor cad te kunnen teken

en natuurlijk Win7 pro 64 bit, dit ivm de XP-modus zoals je wel al weten

Wat denken jullie er van, ik vind dit toch al een mooie pc.

aangepast door Nils l
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.