Ga naar inhoud

Batch probleem


Pst

Aanbevolen berichten

Hey, zodra ik batch met vb wil gebruiken doet hij het niet

hij zegt:

hai
Cscript wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.
Druk op een toets om door te gaan. . .

wat nu?

ik heb het ook als ik een command invoer bij progamma's>bureau accessoires > command prompt dan herkent hij geen enkel command en dan ga ik via systeem32 dan doet hij het wel(mijn eigen batch nog niet)

wat nu?

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien wil je iets uitvoeren door iets naar het CScript engine toe te sturen. Cscript.exe is een command-line versie van de Windows Script Host dat command-line opties voor het instellen van script eigenschappen biedt.

Het betekend dus sneller scripten via command-line.

De error die je krijgt betekend dat CScript.exe nog niet bestaat op jouw pc (wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand). Dit moet je nog downloaden dan via een update van windows. Dan kun je via de CScript command-line commando's versturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm... Dat is vreemd. Normaal gezien is CScript iets wat windows 7 gewoon kan uitvoeren. Wat je zou kunnen proberen is om die batch file door te lezen en Cscript te vervangen in CScript.exe

Als dat niet werkt, dan denk ik dat het bestandje CScript.exe van de laptop is afgehaald OF nog helemaal nooit geïnstalleerd is geweest. Dan zou ik even zorgen dat beide systemen volledig geupdate zijn met de windows update. En dan nog eens uitvoeren.

Zou dat OOK niet werken, probeer het batch file eens uit te voeren met PowerShell (wat je kan doet is .bat te vervangen door .ps1 Windows herkent dan dat het een PowerShell script is en zal het script met PowerShell uitvoeren.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.