Ga naar inhoud

welke grafische kaart past?


chivas

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe grafische kaart nodig, vooral voor games, momenteel zit er geen aparte in!

Pc info:

Moederbord : HP 2820h

Chipset : Intel Q33

Processor : Intel Core 2 Duo E8500 @ 3166 MHz

Fysiek Geheugen : 4096 MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )

Videokaart : Intel® Q33 Express Chipset Family

Harde Schijf : Hitachi (250 GB)

Voeding: 400W

Hier een fototje met de slots die ik open heb, ik ken er niet veel van ik zie alleen dat er een witte en een zwarte vrij is :D

Ik denk dat het PCI (niet express) is.. naar wat voor een type grafische kaart moet ik op zoek? Budget is max 150 euro.

post-25107-1417704318,9881_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy (klik)

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Kunnen we eens zien welk moederbord je hebt. Want het type da jij hebt opgegeven klopt volgens mij niet helemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je eens een foto plaatsen van gans de moederbord layout als je wil.

Witte is inderdaad PCI en die kleine zwarte is PCI-E 1x volgens mij.

Bevestigd, de onderste zwarte onder je witte pci slot is een pci-e 16 slot, heb je er daar nog meer van?

In die sloten zoals je onderste zwarte slot, daar kunnen videokaarten in.

Ik zou sowieso geen videokaart in een pci-e 1x slot steken, dat gaat echt waardeloos werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bovenste 2 kleine zwarte zijn pci-e 1x sloten, die daaronder is een normaal pci slot, en die zwarte daaronder is een pci-e 16x slot.

Doorgaans steek je een VGA kaart in een pci-e 16x slot, maar gezien deze heel dicht op de bodem van jou kast zit gaat dat nogal lastig worden.

Welke games zou je willen spelen, misschien kan je toch iets in een pci-e 1x slot steken, mochten het geen veeleisende games zijn. Of een klein videokaartje in het pci-e 16x slot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bovenste 2 kleine zwarte zijn pci-e 1x sloten, die daaronder is een normaal pci slot, en die zwarte daaronder is een pci-e 16x slot.

Doorgaans steek je een VGA kaart in een pci-e 16x slot, maar gezien deze heel dicht op de bodem van jou kast zit gaat dat nogal lastig worden.

Welke games zou je willen spelen, misschien kan je toch iets in een pci-e 1x slot steken, mochten het geen veeleisende games zijn. Of een klein videokaartje in het pci-e 16x slot.

Online 3D spellen die op een andere pc wel ging en deze niet of niet optimaal (streepjesbeeld ofwel scherm dat plots zwart wordt), een min requirement is bv DirectX 9.0c compatible with 128MB RAM, Pixel Shader 2.0 (or better)

het zit wel op de bodem maar denk wel dat het zou lukken, die zijn er toch voor gemaakt om er iets in te steken denk ik :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke games zijn dat precies? Of misschien slechts 1 specifieke game?

De specs die je zo geeft zeggen nog niets, als ik een titel van een game weet dan kan ik echt een goede aanbeveling doen.

Je zou denken dat er iets in past inderdaad, maar veel videokaarten zijn makkelijk 2 sloten groot, waar jij maar ruimte hebt van 1 slot onderin, daar zit je dus al met een probleem.

Een videokaart geeft ook erg veel hitte af, als hij zo dicht op de bodem zit kan hij de hitte ook niet goed kwijt, allemaal puntjes waar je goed op moet letten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.