Ga naar inhoud

Pc blijft hangen in xp balkjes veel al geprobeerd


Gast joyce1982

Aanbevolen berichten

Hoi mensen, alleereerst geweldig dat dit bestaat!

Ik heb tijdje geleden mijn op pc laten vernieuwen. Nieuwe XP nieuwe 1 gb geheugen en video kaart van Gforce 6200.

Alles goed alleen steeds als de pc opstart dan blijft hij in de balkjes van het laden van XP hangen. Moet steeds herstarten. Alleeen gekke is.. Waneer ik de veilige modus in wil, en hij wederom vast zit en ik weer herstart, doet hij het daarna altijd weer goed. Terwijl zonder de poging veilige modus moet ik 10 keer herstarten voor hij XP laad.

heb vee; geprobeerd, geheugen eruit en oude erin, video kaart eruit. kabels eruit van printer en USB. Heb herstal gedaan naar de dag van instalatie.

Sowieso onderhoud ik de pc heel veel, draai sowieso elke maand hitman pro. en dat vast lopen was direct al. toen de pc nog schoon was.

Ik hoor zoveel mensen die zeggen, ligt aan moederbord, ligt aan zus ligt aan zo.

Hoe kom ik erachter?

Mijn dank is groot!

Fijne jaarwisseling voor iedereen!:santaclaus::ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK dat zou een reden kunnen zijn. iemand heeft verse windows erop gezet voor me en toen dat nieuwe geheugen en de videokaart erin gezet. Nee hij deed direct raar.

Mischien moet ik dan nogmaals even nieuwe xp erop gooien nu de nieuwe hardware er op staat.

kan ik gewoon de cd erin en de rest volgt vanzelf? ik heb een code op de zij kant van mijn pc, en een cd kan ik ook wel aankomen ( van de winkel heb ik alleen een soort xp cd maar snap daar niets van) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft hij uberhaupt na die hardware upgrade nog ok gewerkt of niet ? Hebt u al geprobeert van xp opnieuw te installeren, bedoel formateren en herinstalleren ?

hoi hoi ik wou dus xp gaan her-instaleren. Alleen wanneer ik de pepitie wil gaan verwijderen ( zodat hij ee nieuwe kan aanmaken voor de nieuwe xp) dan geeft de pc aan: kan de oude pertitie niet verwijderen omdat het bestanden bevat die nog niet helemaal geinstaleerd zijn en die eert voltooid moeten worden.

Ik kan gaan twee O.S op 1 pertitie zetten en ben dus radeloos:bawling: niemand weet hoe dit kan en ook niemand heeft van deze melding gehoord.

komt dit er dus gewoon op neer dat ik mijn oude windows er niet kan afhalen en ik dus nooit weet of het aan windows ligt.

mijn pc valt uit als ik windows movie maker wil openen, loopt vast bij IE.

heb jij een idee? THX

Fijne jaarwisseling:ciao::santaclaus:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus even controleren hoe u windows hebt geinstalleerd:

1. U steekt de cd van windows xp in de pc

2. U start de pc op en drukt op een toets als de melding verschijnt:

'druk op een toets als u de computer vanaf de cd-rom wilt opstarten

win0.jpg

zie ook de uitgebreide handleiding van xp:

http://www.pc-helpforum.be/f159/windows-hoe-windows-installeren-730/

3. Wanneer u op onderstaand scherm komt waar partities worden getoont, kan u kiezen om deze te verwijderen (druk D). Als de melding verschijnt dat dit een systeempartitie is zal u nog op de toets L moeten drukken.

win2.jpg

4. Hierna kan u normaal de installatie verderzetten volgens de handleiding

Laat gerust weten of u dit ook zo gedaan hebt, dan kunnen we u verder helpen

Met vriendelijke groet,

Karel

beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus even controleren hoe u windows hebt geinstalleerd:

1. U steekt de cd van windows xp in de pc

2. U start de pc op en drukt op een toets als de melding verschijnt:

'druk op een toets als u de computer vanaf de cd-rom wilt opstarten

win0.jpg

zie ook de uitgebreide handleiding van xp:

http://www.pc-helpforum.be/f159/windows-hoe-windows-installeren-730/

3. Wanneer u op onderstaand scherm komt waar partities worden getoont, kan u kiezen om deze te verwijderen (druk D). Als de melding verschijnt dat dit een systeempartitie is zal u nog op de toets L moeten drukken.

win2.jpg

4. Hierna kan u normaal de installatie verderzetten volgens de handleiding

Laat gerust weten of u dit ook zo gedaan hebt, dan kunnen we u verder helpen

Met vriendelijke groet,

Karel

beheerder

Hoi ik snap wat je bedoeldt ( sorry als ik een andere woordspeling gebruik ik kom uit Nederland, excueer me)

Maar ik heb het even opnieuw gedaan en die L geprobeerd. Die werkt niet. Ik heb wel de preciese melding.

Mijn partitie is: C 1 (ntfs) 38201 mb ( 17853 mb vrij)

wanneer ik op D druk om die partitie te verwijderen krijg ik de volgende melding:

"setup kan de gevraagde bewerking niet uitvoeren op de geselcteerde partitie. Deze partitie bevat tijdelijke instalatie bestanden die vereist zijn voor het voltooien van de instalatie.

op de L drukkjen ( voor of na de enter) werkt niet en er gebeurd niets

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nog een floppydrive in uw pc zitten ? indien ja maak eens een opstart disktte aan met daarop zeker de command FDISK, na opstarten van de diskette typ je fdisk in en kiest u ja voor grote schijven neem dan optie 3 en dan moet u zelf zien welke van de volgnde opties voor u past, zo doet u manueel de partite weg, start nadien de pc terug op met de windows cd erin en nu zou het moeten gaan, indien u geen floppydisk meer heeft kan u gewoon ook een opstart cd aanmaken met idem erop als de diskette en zelfde doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi wil je me mischien uitleggen hoe ik een opstar diskette maak? ik ben in veel dingen nog een leek ( weet dus niet zeker hoe je zoiets maakt) ik kan op internet niets zinnigs vinden. kan ik een opstar diskette downloaden?

trouwens, mijn internet word tijdelijk afgesloten omdat ik overstap naar een andere provider. dus als jullie antwoord geven en ik reageer niet meer is dat niet omdat ik er ineens mee stop, maar dan ben ik even offline en kom dan heel snel weer terug.

dus als ik ineens niet meer op het forum kom en niets laat horen dan ben ik tijdelijk offline en kom ik weer terug!

ik zal altijd als iets gelukt is je bedanken en het laten weten!:santaclaus:

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon downloaden en diskette in de pc doen, dan deze gedownloade file dubbelklikken http://pesona.mmu.edu.my/~panzheng/bootup/bootme.exe en van deze diskette starten, na opstarten ervan gewoon in de command fdisk intypen, dan ja voor grottere schijven nemen en selectie 3 kiezen, dan één van de 4 mogelijkheden nemen om alle partities weg te doen tot je geen partities meer hebt, dit kun je checken in selectie 4 van fdisk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.