Ga naar inhoud

Gaming pc ( budget ~ 600 € )

Gast thorby

Aanbevolen berichten

IK heb zelf wat liggen rondkijken op verschillende sites. Ik het meeste overgenomen van een vooropgestelde game budget build. Na veel onderzoek en recenties te lezen over de verschillende onderdelen ben ik precies wel overtuigd dat deze pc een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.

CPU : Phenom II x2 555 black

CPU-koeler : Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100

GPU: Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X

Geheugen: Kingston Hyperx 4GB DDR-3-1333 Kit

Mobo: Asus M488TD-V EVO/USB3

HDD: Western Digital caviar black 640GB

Optical drives: Ihas122

Case+PSU: Antec Sonate III ( 500watt )

Ik denk te begrijpen dat dit wel een goeie build voor zijn prijs is waar nog veel mee gedaan kan worden. Ook goede opties voor CPU en GPU te overclocken en eventueel nog 2 cores te unlocken bij de Phenom II x2 ( niet gegarandeerd, maar hoef ook niet perse 4 cores te hebben ).

Ik denk met de Scythe Mugen 2 Rev.B genoeg koeling te hebben voor mijn CPU die eventueel overclocked wordt ?

Kom ik toe met 500Wat ? Ik heb een graag een stille computer, heb een hekel als het teveel lawaai maakt, vandaar mijn keuze voor deze behuizing, alsook voor de goeie qualiteit/stabiliteit. Na de recenties over de Antec Sonate III te lezen vind ik dit wel een goeie keuze, alleen weet ik niet of deze voldoende power levert is als ik eventueel ga overclocken.

Moet ik nog extra fans aanschaffen? Is 4 GB RAM voldoende ?

Alle tips of commentaar op deze budget gaming build zijn welkom :)

Groeten

aangepast door thorby
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.