Ga naar inhoud

Slechte frame per seconde


Gast Butras

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik zit met nogal een lastig en vaag probleem met mijn laptop.

Informatie over mijn laptop:

Laptop informatie: Allienware m15x

Processor : Intel Core i3 Processor 330M(2.13GHz,3MB cache)

Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel

Hard Drive : 160GB Serial ATA (7200RPM)

Optical Drive : Slot Load DVD+/-RW (DVD, CD read and write)

Graphics : 512 MB NVIDIA GeForce GT240M

Wireless : ROW Intel WiFi Link 5300 (a/g/n) Wireless LAN Card

Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)

Onlangs geformateerd, volgende drivers in deze volgorde geïnstalleerd:

1) Chipset drivers: - Intel Ibex Peak PCH Chipset Rev: A00

- Ricoh R5C833 Rev: A00

2) Video: Heb ik deze driver geïnstalleerd: NVIDIA DRIVERS 260.99 WHQL

3) Command center: Deze installeert zelf drivers…

4) Voor draadloos internet: Drivers and Downloads

5) sata drivers:

Intel matrix storage manager - notebooks Rev:A00

ST microelectronics DE351DL free fall sensor Rev:A00

(alle updates van microsoft zijn geïnstalleerd)

Probleem:

Ik heb er nu al een tijd last van, het komt en gaat. Gistere avond was alles in orde. Deze morgent startte ik mijn laptop op en had ik het weer. Mijn frame per seconde van mijn laptop daalt enorm…

Ik speel het spel RIFT, normaal (zoals gisteren) heb ik een fps van ongeveer 50-60 in dat spel. Sinds vanmorgen komt mijn fps niet hoger dan 25, meestal rond 16. Het speelt schokkerig, helemaal niet aangenaam.

Zoals ik al zei, ik heb al een tijd last van dit probleem. Zo heb ik al geprobeerd drivers te herinstalleren, l aptop geformateerd, spel geherinstalleerd (deze lage frame per second is niet alleen bij het spel RIFT maar ook bij andere spellen.) Het spel ziet er hetzelfde uit maar het speelt gewoon veel minder vlot.

Het komt en gaat. Soms nadat windows een update heeft geïnstalleerd gaat het weg. Laatst had ik microsoft office geïnstalleerd en hierna had ik weer goeie fps. Bij het installeren van microsoft office had ik wel mijn antivirus af gezet omdat deze hier lastig over deed.

Deze morgent heb ik mijn laptop opgestart, even in Excel/word gewerkt, dan het spel minecraft opgestart. Minecraft ging niet meer vlot dus ik start RIFT op omdat je daar je fps kan zien en daar zag ik dus dat ik weer een lage fps had.

In een poging om het weer in orde te krijgen heb ik mijn antivirus verwijdert, maar zonder resultaat. Hierna terug dezelfde antivirus geherinstalleerd (dit heeft het probleem in het verleden ook wel eens opgelost), maar ook zonder resultaat. Dan eens gespeeld terwijl de gaurd van die antivirus af stond, maar dit had ook geen effect. Ook geprobeerd om windows defender af te zetten maar allemaal tevergeefs.

Ik gebruik deze antivirus: Avira AntiVir Personal - Free Antivirus

Mijn enige logische verklaring zou zijn dat deze antivirus er voor iets tussen zit. Ik heb hem dus al wel eens van de pc verwijdert, maar dit lost het probleem spijtig genoeg niet op. De eerste keer dat ik die antivirus wilde verwijderen zei het uninstall proces wel dat er een bepaald dll bestand niet verwijderd kon worden. Als ik die antivirus nu verwijder krijg ik die melding niet meer.

Het kan niet aan de drivers liggen omdat gistere alles wel goed werkte en ik weet vanuit het verleden dat het herinstalleren van de Nvidea drivers geen effect heeft.

Ik heb net een herstelpunt met windows gebruikt. Ik heb mijn laptop dus naar 2 dagen geleden verzet, alle software zou dus gelijk moeten zijn als toen het was 2 dagen geleden. 2 dagen geleden had ik helemaal geen slechte/lage fps... Dus nu begin ik te denken dat het misschien toch aan de hardware kan liggen?

Zou mijn verlaagde fps het resultaat kunnen zijn door versleten hardware? Zijn er programmatjes waarmee ik dit kan testen? Als ik gebruik wil maken van mijn garantie, zal ik dit wel moeten aantonen. De test van Dell zelf zegt dat alle hardware in orde is...

Kan iemand mij helpen?

Alvast vriendelijk bedankt,

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.