Ga naar inhoud

Kan niet booten na bsod


TomJ

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik gebruik windows XP SP2 en ik was gewoon aan het typen in visual basic express edition en ik kreeg ineens een BSOD:

BSOD at sfsync02.sys

Stop: 0x0000008E(0xC000005, 0xB8338E3C, 0xB8503498, 0x00000000)

adress B8338E3C base adress at B8338000 Datestamp 41b03df9

daarna reboote ik en ik kreeg enkel een zwart scherm met een wit streepje vanboven. Ik heb gegoogled naar sfsync02.sys en het is een deel van starforce cd protection, op aanraden heb ik deze file via recoveryconsole via windows cd verwijderd maar dit had geen effect. Ook de removal tool van starforce kan ik niet gebruiken aangezien ik niets van usb kan accessen in recoveryconsole omdat allowremovablemedia op false staat en ik het SET commando om dit op true te zetten niet kan gebruiken door de securitypolicies die ik niet kan aanpassen in recovery console.

Dan probeerde ik windows zichzelf te laten herstellen met de cd maar dit had geen effect.

Dan deed ik chkdsk /r met als resultaat:

Volume windows made 08-08-08 11:26

serial number 6052-1680

Has 1 or more mistakes

48099320 kB total

5323408 kB available

4096 bytes/cluster

12024830 clusters total

1330852 available clusters

Hij zegt dat er problemen zijn maar hij zegt niet welke..

Nadien startte ik opnieuw op en nog altijd hetzelfde probleem.

Nu denk ik dat ik fixmbr moet doen maar als ik dat doe dan zegt hij dat dat de partitietabellen kan beschadigen dus ik ben niet zeker of ik dat zou doen want ik wil mijn data op HD niet verliezen.

Wat kan ik doen?

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, mijn data is nu veilig en ik heb fixmbr gedaan, nu geraakt hij in het windows opstartscherm, dan wil hij een repair installatie doen. Nu zegt hij dat hij fastprox.dl_ niet kan vinden in D:\i386, in die folder staat wel een bestand "FASTPROX" maar gwn dat selecteren en openen lukt niet want hij wil de exacte bestandsnaam, aangezien het een officiele windows cd is is hij read only en kan ik dus ook de naam niet veranderen.

Edit: de cd werkt correct op deze laptop, all bestanden staan erop, enkel een probleem bij installatie windows.

Edit2: heb gewoon verder gegaan zonder dat bestand, dit heb ik moeten doen voor 20+ bestanden en daarna kwamen er nog berichten van "windows heeft enkele bestanden nodig" waar ik ook verder moest gaan zonder die bestanden. Toen was hij eindelijk klaar en bleef hij vaststeken op "Loading windows xp professional - even geduld" maar na een reboot kon ik eindelijk terug in windows! Dus dit is opgelost, dank je.

aangepast door TomJ
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.