Ga naar inhoud

Router problemen


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Wat zou er hier aan de hand kunnen zijn?....

Ik werk met een ietwat oudere pc, goed onderhouden, geen problemen, online, rechtstreeks op de modem van internet aangesloten, en alles werkt prima...

Nu wil ik een tweede pc aansluiten, ik ga dus een router kopen, ICIDU Wireless 300N, probeer die aan te sluiten en vervolgens mijn oudere pc via een kabel daarmee te verbinden.

Dat ding wil maar niet werken, en mijn pc blijft me zeggen dar er een kabel niet goed aangesloten is. Ik probeer alles wat ik denk dat ik moet proberen, resetten, modem power off en terug on, pc aan en uit, dat alles verschillende malen.... Niets helpt, mijn pc blijft zeggen dat er een kabel niet goed is aangesloten. Ik kan zelfs via mijn IExpolorer niet inloggen op die router... Je weet wel http://192.168.1.1..... Niets aan te doen, geen inlioggen mogeljk!

ten einde raad, want ik denk te weten dat ik alles goed heb aangesloten, sluit ik mijn pc terug rechtstreeks op internet zonder router dus en direct aan de modem, en dat verdomde ding reklameert helemaal niet meer! Alles werkt prima!

NU zit ik dus met de vraag: wat kan er fout zijn gegaan?

Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

sluit eens enkel de ICIDU Wireless 300N aan je pc. dus pc--lankabel--ICIDU Wireless 300N. lan kabel die in de ICIDU Wireless 300N moet in een van die 4 gelijke steken. en voor de rest niks. kijk naar de pc en kijk of je nog die meding van "dar er een kabel niet goed aangesloten is".

als die er niet komt

kijk eens bij configuratiescherm netwerkinstelingen dan uw netwerkkaart selecteren dan details. en kijk naar je statndaard gateway en dns en probeer nu eens op dat ip adres.

als dat nog niet zou werken. ga terug naar de zelfde instellingen als der juist maar ipv op details te drukken op eigenschappen instellingen bij ipv4 staat er daar iets ingevuld schijf da dan eerst op alles op (zo als het dan nog nie werkt dat dan nog kunt terug zetten) dan zet daar alles op automatisch. sluit dan alles van die instellingen en doe nog eens alles wat hier boven staat en kijk of die ip's veranderd zijn en probeer nog eens met die ip adressen

krijg je die fout nog van dat de kabel nie goed is aan gesloten

probeer eens met een andere kabel

die 2de pc hoe is die aan gesloten?

als het nog niet opgelost zou zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik begrijp het niet goed....

Bij de Details staat helemaal niets ingevuld. Mijn hele pc werkt normaal, internet en mail inbegrepen, als ik rechtstreeks op het net aansluit. In dat geval vind ik met ipconfig wel alle nodige gegevens.

De tweede pc is nog niet aangesloten omdat ik gewoon niet eerst mijn router in werking krijg....

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zeggen kijkeens waar het probleem licht sluit eens de 2de pc aan en kijk of het dan werkt? dan weet je dat het aan ja oude pc ligt of aan de aan de router en doe het ook enkel de pc in een van die 4steken niet in die enkele in da ander kleur.

en laat daar eens het resultaat van horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.