Ga naar inhoud

[OPGELOST] Backup schijf niet kunnen aansturen.


Gast Sharrizan

Aanbevolen berichten

Gast Sharrizan

Hallo allemaal.

Ik zit met een groot probleem, ik had een Acer Aspire 7520 gekocht maar op de een of andere manier kan ik nu niet meer terug stellen naar de fabrieks instellingen.

Er zit een aparte schijf ( verstopt) van zo'n 10 GB en daar staat de boot op om je computer weer helemaal zo te krijgen zoals je hem uit de winkel haalden. Alleen kan ik deze op de 1 of andere manier niet meer aansturen.

Ook in de BIOS kan ik hier niks mee doen.

Weten jullie een oplossing ????":(

dacht misschien kan ik op de een of andere manier een boot dvd er van maken maar daar heb ik helemaal geen verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

ten eerste als je een nieuwe pc koopt moet je een recoverd dvd branden.

daar lukt het altijd mee maar als het probleem niet door u is veroorzaakt maar door de pc zelf en er staat nog garantie op dan zouw ik hem terug brengen waar dat je de pc hebd gekocht of laat je hem maaken in een computer winkel

maar dat gaat wel dan ongeveer 70 euro kosten voor hem helemaal opnieuw te laten instaleren moet er gebackupd worden dat kost dat wel wat meer

geloof mij ik werk zelf in een computer winkel dus ik spreek uit ervaring.

als je liever zegt van nee ik doe het zelf dan zal je er wat tijd moeten insteken en heel voorzichtig zijn wat een paar fouten en de schijf waar u data op staat is weg.

laat me iets weten wat je wil doen als je het zelf wil doen geef ik gerust advies.

mvg michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sharrizan

:( Ik heb wel een backup gamaakt op 2 DVD's maar dat bleek nu niet te werken. ik weet ook niet of dat aan die 2 DVD's ligt.

Als ik die er in doe en de comp opnieuw laat opstarten duurd het heel lang voordat er ook maar iets gebeurd, dan komt er een zwart scherm en gaat ie laden met een grijze balk onderin. en als die klaar is krijg ik een foutmelding dat er iets ontbreekt.

-------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb er nu een andere versie van Vista op gezet maar die is maar 30 dagen actief, dus ik kan nu wel bij mijn eiegen bestanden en mappen.

Ik kan alleen niks doen met die backup partitie.

-------------------------------------------------------------------------------------

Als u een oplossing weet dan ga ik dat graag proberen dangervirus. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is al heel goed dat je aan je bestanden kunt en je een proefversie van vista hebt.

nu maak een backup van al u data brand dat op een cd of dvd of zet dat op een usb stick.

als je dat hebt gedaan moet je op internet zoeken naar een programma genaamd gparted live cd.

nu dat kan je openen met winrar.

maar voor het te branden moet je een programma hebben dat power iso noemt (proefversie gratis te downloaden) of je gebruikt nero die iso files kan branden.

als dat gaat dan kan je met die cd u pc laten opstarten en dan kan je u recover schijf terug zichtbaar maken.

laat me nog iets weten als je nog vragen hebt.

mvg michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee

gparted livcd is een programma dat je moet branden op de cd.

als dat gedaan is dan laat je de pc opnieuw opstarten met die cd erin en met die cd kan je ervoor zorgen dat je u acer partie terug zichtbaar word.

en als je windows dan opstart en je gaat naar computer zie je die partie staan.

nu met acer weet ik niet of dat je van die partie kan branden.

een vraag je pc stond daar windows xp home of pro op?

of windows vista?

mvg michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

als die schijf zichtbaar is en je ziet hem in windows dan moet je normaal verschilende opties zien als je de pc opstart ik bedoel als je het logo van acer ziet op je scherm.

dan zie je normaal gezien onderaan aan het scherm verschilende opties.

bv.naar de bios gaan.

maar jij moet de optie hebben voor te recoveren.

als je echt zegt van het lukt niet dan zijn er eigenlijk op dit moment nog maar 2 opties.

1. u pc als je een dvd hebt van windows vista opnieuw instaleren.

2. naar een winkel gaan.

laten we het eerst zo proberen met die gparted en dan zien we verder.

mvg michael

p.s ik ben nog andere mogelijkheden aan het zoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sharrizan

Als ik met een partitie programma ga kijken dan zie ik die partitie wel staan en dan kan ik hem ook een naam geven en een letter toekennen, maar bij het opstart menu staat alleen de keuze tussen bios setup ( F2) en boot optie ( F12), maar F12 staat die backup schijf niet tussen.

in het menu kan ik ook bar weinig doen bijna helemaal niks. :(

Als ik thuis ben zal ik dat programma is ff gaan proberen.

--------------------------------------------------------------------------------------

Ik zat er zelf aan te denken om die partitie een letter en een naam toe te kennen en op de 1 of andere manier een NTFS van te maken en op die manier te laten booten???

Link naar reactie
Delen op andere sites

met een partiesie beheerder kan je die partisie zien dat is geen probleem maar de bedoeling is dat je hem ook in windows ziet.

als je straks thuis bent steek je die cd er in en je moet zorgen dat je u 3 partisie ziet en de recover partisie moet je rechs op klikken en dan zoeken naar vlaggen beheren en dan zie je alles opties.

veel geluk

mvg michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.