Ga naar inhoud

[OPGELOST] nieuwe PC van HP maar geen beeld


Skoebidoe

Aanbevolen berichten

Mijn oom heeft zich vandaag in de Makro een PC van HP aangeschaft.

Het is de Slimline S3020.be-m met HP 19'' LCD-scherm.

Qua vormgeving is het een heel erg mooie PC.

Het OS dat er op geïnstalleerd zit, is Windows Vista Home Premium

In de handleiding staat dat de eerste opstart tot een uur tijd in beslag kan nemen en dat je ondertussen enkel een zwart scherm te zien krijgt.

Ik ben daar anderhalf uur gebleven maar kreeg geen welkomstscherm of bureaublad te zien.

De kabel van de monitor naar de PC is correct aangesloten. Als ik de monitor aan en uitschakel krijg ik de melding no signal

De stroomkabel is ook goed verbonden want het lampje van de monitor brandt.

Ik heb er dus geen flauw idee van wat de oorzaak zou kunnen zijn.

De kabel van de monitor naar de PC was vanuit de fabriek reeds verbonden met de monitor. Het enige wat we nog hoefden te doen was de kabel verbinden met de PC.

Ik heb ondertussen een ander scherm aan de PC aangesloten en dat gaf ook geen beeld (de kabel die op dit scherm zat was echter niet helemaal meer intact, er waren een aantal pinnetjes afgebroken... Inhoeverre dit een goed referentie is, weet ik niet)

Iemand enig idee wat er fout gaat? :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je stroomstekker in scherm steekt (zonder kabel in pc te steken) krijg je dan een melding op het scherm?

ik ga er nu even van uit dat je een melding kreeg (iets in de aard van no signal...)

start de pc op met de monitor stekker in je pc

krijg je nu ook maar iets van beeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je stroomstekker in scherm steekt (zonder kabel in pc te steken) krijg je dan een melding op het scherm?

ik ga er nu even van uit dat je een melding kreeg (iets in de aard van no signal...)

start de pc op met de monitor stekker in je pc

krijg je nu ook maar iets van beeld?

Mijn oom heeft me net gemeld dat hij de PC ondertussen heeft uitgeschakeld.

Als hij nu de monitor inschakelt (zonder dat de PC aan staat) krijgt hij dezelfde melding (no signal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Het probleem met mijn oom zijn PC zou moeten opgelost zijn!

Hij heeft zijn PC terug gebracht naar de Makro. Een nieuwe PC meegeven, stond niet in hun woordenboek. Terugbetalen ook niet. Ze zouden nakijken wat het probleem was.

Bleek uiteindelijk dat mijn oom niet goed gekeken had in zijn doosjes. Er was aan de monitor een VGA kabel bevestigd. Blijkbaar zat er in de doos nog een soort adapter voor VGA naar DVI. Dat had hij niet gezien ;) Ik had hem nochtans gevraagd of er nog kabel meegeleverd waren. Hij had me verzekerd van niet.

Het probleem zou dus moeten opgelost zijn...:biggrin: Bedankt voor de bereidwillige medewerking!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.