Ga naar inhoud

[OPGELOST] Windows Movie Maker-film branden


blueflyer

Aanbevolen berichten

Heb onlangs Sony DHR-HC96 camcorder aangekocht samen met bulletcamera om vanop moto te filmen.Dat lukt zeer goed.Het capteren naar laptop via I.link lukt ook nog , vervolgens met movie maker wat aanpassingen doen ook nog, dan komen de problemen ttz wilt de film niet branden , dvd-r,dvd+r,dvd+rw....lukt niet. Merk dat in een instelscherm iets dient aangevinkt te worden,bv Pal.....

Is totaal nieuw voor mij , heb in een forum iets gelezen van 'te weinig' ramgeheugen...heb op laptop nog 51,2 GB vrij

Alvast bedankt voor hulp

Willy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ram geheugen is een appart geheugen, is niet je harde schijf. Dus je 51 gb vrije ruimte doet er niet veel aan toe.

Krijg je een foutmelding misschien?

In de meeste gevallen zal hij zelf wel zeggen dat er te weinig geheugen is.

Indien hij dat zegt, zijn er enkele mogelijke oplossingen:

- ram geheugen bijsteken, kost je natuurlijk wel geld + dat je dan ook even moet kijken hoeveel je moederbord aankan.

- of gewoon je filmpjes minder zwaar maken.

- splitsen is ook een oplossing

Het beste is ook om eerst je filmpjes op te slagen op je computer alvorens het te branden op cd of dvd. Dit werkt gemakkelijker voor je pc, met als gevolg er minder geheugen nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen,geen duidelijke foutmelding tijdens opladen film , ttz hij wijst telkens de dvd af...zijn nieuwe van sony , vreemde is dat het tweemaal gelukt is via de bijgeleverde software die bij de camcorder zat. Eerste filmke was 1,25 GB en is gelukt , neemt wel wat tijd in beslag .Deze software biedt echter niet de mogelijkheden van Windows Movie maker . Heb nu dvd+rw schijven en...nope geen resultaat . DVD player kan disc niet lezen . Frustrerend...maar we blijven kalm . De opnametapes die ik gebruik bij de camcorder zijn 60min. Na wat knippen en zo wil ik daar toch 40min van overhouden...op een schijf van 4,3 GB netto zou dat dan toch lukken?

In een venster vraagt movie maker een keuze te maken ivm de opnameinstelling....kies daar PAL....mogelijk zit daar de fout ?

Vriendelijke groeten

Willy

Link naar reactie
Delen op andere sites

nieuwe schijfjes van Sony , dvd+r....film is gebrand , merk nu dat ik ze wel kan afspelen via windows media player...maar worden niet herkent door dvd player/tv.

Dus ligt dit aan de dvd schijfjes of je dvd brander.

Heb je deze schijfjes al eens gebruikt? of is het de eerste keer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks for reply , converteren naar dvd...na wat rondgeneusd te hebben zou het dat mogelijk kunnen zijn...mijn vgl vraag dan , bij windows movie maker komt op een moment voor het maken/branden vd film een scherm met instellingen...bv PAL staat daar bij en trits andere , is het hier dat die instelling 'kan' gebeuren ? Of een extern programma dat hiervoor nog geinstalleerd dient te worden ? (zijn al twee vragen)

Vriendelijke groeten van ne leek...

Willy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.