Ga naar inhoud

excel 2002


jde
 Delen

Aanbevolen berichten

Heb een vraag over excel

in cel A1 staat een C=credit of er kan een D=debet staan.

Nu zou ik de credits in een aparte kolom willen hebben en de debets ook.

Dus als er in A1 een c staat dat ie automatisch het bedrag in cel B1 zet.

Als er een D in cel A1 staat dat het bedrag naar C1 gaat en de lege cellen automatisch 00.00 aangeeft.

Dan kan ik autosom over kolom B en C doen en heb ik constant de totale Debets en Credits

Ben met de formule =alsA1="c";"B!" maar werkt wel met tekst niet met wat ik wil.

zovast bedankt

Jack

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi

De werking van de formule is wat ik zoek.

Maar wil zelf de bedragen in kunnen vullen.

Ik knip een deel van een bestand en dat zet ik er in

Ik knip en plak 3 kolommen

Kolom A met C of D

Kolom B met Creditbedrag

Kolom C met Debetbedrag

en dat hij dan de C of D (kolom A) sorteert naar Kolom B of C

Zovast bedankt

JDE

Link naar reactie
Delen op andere sites


 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...