Ga naar inhoud

[OPGELOST] XP:kan niet meer opstarten


Cortez

Aanbevolen berichten

Ik kan mijn computer niet meer opstarten :S

Ik er vandaag al aangezeten (om forums te lezen, en een 4 cds te branden) heb dan heropgestart en nu blijft hij heropstarten. Hij zegt dat er een foute instellen is en ik kan:

veilige modus

veilige modus met netwerk

veilige modus met prompt

laatste bekende juiste configuratie

windows normaal starten

kiezen maar geen helpt hij blijft altijd maar heropstarten (het XP laad scherm, daarna zie ik een blauw scherm (niet lang) en start weer herop en zo door...

Hoe kan ik dit oplossen :S? (heb de originele CD van XP als ik die zou nodig hebben.)

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

ik heb dit probleem ook gehad, je zult normaal windows xp moeten herinstalleren.

Steek de cd erin en wanneer je de pc opstart moet je ofwel F12 drukken ofwel wachten tot de elding komt" Boor from CD....., druk dan op een één der welke toet en hij start op vanaf de cd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga dat even proberen bedankt

edit: moet ik 'xp installeren' kiezen? of repareren? (van dat repareren versta ik het niet) maar van installeren moet ik XP¨dan over de eerste zetten? hij zegt dan dat het mogelijk niet meer goed kan werken (of moet ik dan gewoon updates installeren, van windows zelf?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles kwijt? pff :S

Kan ik mijn HD in deze computer steken en dan alles hierop zetten? (de program files en alles van mijn bureaublad enzo...)

of kan ik die windows xp op mijn D: partitie zetten en zo maken dat alles weer inorde is? (als ik mijn D: formateer is het geen ramp (de spellen staan daarop))

Link naar reactie
Delen op andere sites

of voor je daaraan begint doe nog even het volgende;

Ik vermoed dat een BSOD optreed en daarna de pc direct opstart.

Daar het zo snel weggaat kan je de foutmelding niet lezen.

we gaan dit even uitzetten zodat je kan noteren wat er verschijnt

1. start de pc op en kies F8 voor het bootmenu

2. kies Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen

3. normaal zou je nu de melding kunnen noteren

Karel

------------

Indien u de gegevens wenst te kopieren kan u dit inderdaad door de harde schijf te verplaatsen naar een andere pc, zo kan u al uw documenten overzetten. De map Program Files heeft geen zin want programma's hebben ook registervermeldingen he.

U kan wel noteren welke programma's erop stonden zo kan u deze achteraf opnieuw installeren.

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ook mogelijk is...

is om met een linux live cd op te starten.

dan alle data van de windows schijf af halen en op een extre scchijf plaatsen.

ik weet niet of u zo snel aan een linux live cd kan komen..

en ik weet ook niet waar u woont, anders kunt u er wel een van mij gebruiken als dat in de buurt is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.