Ga naar inhoud

Broncontrole toont veel TCP-verbindingen en IPv4-loopback, IPv6-loopback melding


Cujo

Aanbevolen berichten

Mijn PC loopt meermaals vast (applicaties reageren een tijdje niet).

Virus-, malware onderzoek loopt via een topic elders op dit forum.

Waar ik me tevens zorgen om maak is om wat ik te zien krijg op het Netwerk-gedeelte in Broncontrole.

Ik zie nl. massa's TCP-verbindingen staan (allemaal dezelfde lijnen, soms wel tussen 50 en 100), alsook vele IPv4-loopback en IPv6-loopback meldingen (afgeblokt, gedeeltelijk afgeblokt, ...).

Is dit normaal ?

Ik heb een Wireless (telenet) verbinding met WEP beveiliging.

Enkele maanden geleden kreeg ik een laptop van het werk mee waarmee ik ook draadloos wilde connecteren. Dit lukt echter niet. Kan dit iets wijzigen aan instellingen ?

Want daarna begonnen mijn (freeze)-problemen. Ik kan zelf echter geen relatie leggen met deze gebeurtenis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ipv6 mag je alvast uitschakelen als je dit nog niet hebt gedaan.

Ga naar netwerkcentrum.

Adapterinstellingen wijzigen.

Rechtsklikken op de juiste verbinding.

Kies eigenschappen.

Vink de optie Internet protocol versie 6 af.

Bevestig met ok.

Worden er bij apparaatbeheer foutmeldingen gegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat had ik reeds gedaan.

Ik had ook nog 2 andere adapters, nl. Virtual Wifi Network Adapter én Realtek PCIe GBE Family Controller.

Bij deze heb ik ook IPv6 afgevinkt, en bovendien heb ik ze ook beide uitgeschakeld.

Toch heb ik nog tal van meldingen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

aangepast door Cujo
Link naar reactie
Delen op andere sites

wmpnetwk behoort toe aan Windows Media Player. Wordt deze automatisch opgestart als je de pc start?

Maak je gebruik van een firewall?

Je zegt dat je pc ook op malware wordt gecontroleerd. Ik zou hier het resultaat even van afwachten en het dan nog eens nakijken.

Als dezelfde processen dan nog verschijnen dan zou ik me geen zorgen maken.

Op mijn pc verschijnen er ook een hoop processen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows Media Player heb ik uitgeschakeld omdat ik de relatie met de service ook gevonden had. Maar toch draait die nog...

Ik gebruik de Windows Firewall en MS Security Essentials voor anti-virus, anti-malware. Vroeger had ik AVG.

Ik switch nu terug even naar de Malware-thread.

Alvast bedankt om mee te denken.

aangepast door Cujo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullende info (eerste 6) betreffende de TCP-verbindingen:

Kopie PID Lokale Poort Extern Adres Externe Poort

- - 50145 66.220.147.38 443

- - 50125 66.220.153.19 80

- - 50033 66.220.151.77 80

- - 50162 66.220.153.19 443

- - 50089 209.85.227.101 80

- - 50101 195.130.135.206 80

Aanvullende info (eerste 6) betreffende de Listener-poorten:

Kopie PID Adres Poort Protocol Firewallstatus

System 4 IPv6 niet opgegeven 80 TCP Niet toegestaan, niet beperkt

System 4 IPv4 niet opgegeven 80 TCP Niet toegestaan, niet beperkt

svchost.exe (RPCSS) 756 IPv6 niet opgegeven 135 TCP Toegestaan, beperkt

svchost.exe (RPCSS) 756 IPv4 niet opgegeven 135 TCP Toegestaan, beperkt

System 4 (lokaal IP-adres) 137 UDP Niet toegestaan, niet beperkt

System 4 (lokaal IP-adres) 138 UDP Niet toegestaan, niet beperkt

System 4 (lokaal IP-adres) 139 TCP Niet toegestaan, niet beperkt

verder nog vele services op poorten 445, 500, 1900, 3702, 4500, 5355, 5357 en de rest > 49152

vb. services:

svchost.exe (netsvcs)

svchost.exe (localserviceandnoimpersonation)

svchost.exe (localservice)

svchost.exe (NetworkService)

aangepast door Cujo
Gegevens Broncontrole
Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste ip adressen die je hebt gegeven behoren toe aan Facebook. Dus waarschijnlijk was je op dat moment ingelogd op Facebook.

Poort 80 is je poort voor het uitgaande internetverkeer wat er dus op wijst dat je een site aan het bezoeken was, nl Facebook.

Een van de andere ip-adressen behoort toe aan Akamai Technology. Dit bedrijf ontwikkeld applicaties voor Facebook.

Je ziet, niets om je zorgen over te maken. Tenzij je echt geen enkele relatie hebt met Facebook.

Wat die freezes betreft, maak je gebruik van verschillende verbindingen? Heb je bijvoorbeeld een vpn-verbinding of zit je een in netwerk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel ook maar 1 (draadloze) netwerkverbinding.

Daarnaast had ik dus ook nog 2 (virtuele?) adapters Virtual Wifi Network Adapter én Realtek PCIe GBE Family Controller die plots tevoorschijn kwamen en die ik ondertussen disabled heb. Er was ook een draadloze netwerkverbinding 2, maar die heb ik al eerder weggegooid om problemen uit te sluiten.

De bedoeling is om uiteindelijk een homegroup in te stellen, waarbij ik ook mijn digitale tv wil betrekken.

Maar ik wil natuurlijk eerst van de freezes verlost zijn vooraleer ik met deze uitbreiding start, want hoe ingewikkelder de configuratie, hoe lastiger om een oorzaak te vinden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.