Ga naar inhoud

downgrade Vista --> XP


zinedy78

Aanbevolen berichten

Hallo,

Het is misschien al een veel gestelde vraag, maar hoe gaan we eigenlijk te werk om een downgrade te maken van Vista naar XP.

Heb hierover al veel gelezen maar een echte duidelijke werkwijze heb ik nog niet gevonden.

Ten eerste zou ik een recovery CD moeten maken van mijn huidige Vista versie.

Ik werk met een DELL notebook Inspiron 1720.

Ik zie wel een partitie op deze staan met recovery, maar om hier een boot cd van te maken om achteraf terug te keren naar Vista indien de installatie van XP totaal verkeerd loopt?

2 de stap: iedereen praat maar over het insteken van de XP-installatiecd?

Nu zit ik natuurlijk met Vista opgescheept en heb geen XP-installatieCD.

Hoewel er verkondigd wordt dat deze downgrade mogelijk is, zonder XP-cd hoe moet dit dan verder zodat het eigenlijk kostenloos blijft?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Hier eerst even wat uitleg volgens Microsoft over Downgraden ivm licencie:

Microsoft - Partner - Windows Vista: downgrade-rechten downgrade rights

Ook hier een heel mooi artikel hierover:

FAQ: Giving up on Vista? Here's how to downgrade to XP

Hier kan je lezen dat bij de aankoop van sommige vista pc ook een cd met xp wordt geleverd waardoor een downgrade mogelijk is. Echter de verkoper zijn dit niet verplicht.

Wanneer u dus geen xp hebt kan u eerst even uw verkoper raadplegen of hij deze voor u kan voorzien.

Zonder Cd is dit onmogelijk. Ik weet niet waar u dit gelezen hebt maar dit zou ik graag ook lezen

Downgrade betekend herinstallatie van windows dus een backup is zeker aangewezen.

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm zal wel van een kale reis terug komen vrees ik, DELL zijn wel van plan met ook in diverse winkels te gaan verkopen maar nu nog niet dus aan verkoper zal em dat niet kunne vragen, de helpdesk ervan is ook weer zoiets, bel ze maar eens, downgrade, goed en wel maar een product key krijg je enkel indien er een vista business en of ultimate op geinstalleerd staat en dan kan je downgraden naar xp pro, nadien terug naar vista, no way, bij de downgrade krijg je enkel een xp key nadat je uw vista key hebt doorgegeven, deze wordt dan vervolgens door ms geblokkeerd, dus terug upgrade nada, nieuwe vista aankopen is't dan. Hebben we met ene klant van ons meegemaakt dus we hebben het gehoord en gezien hoe het werkt. Waarom wil je eigenlijk terug naar xp ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

xp is ook veel lichter en sneller

en je kan er meer programa's op laten werken

vista zuigt enorm idd

nja maar voor je probleem ik heb dat ook da downgrade naar xp staat zelf geinstaleert op deze laptop ik zag het hem instaleren in het begin als ik hem voor eerste keer aanzette maar hoe ik nu xp kies is mij echt een raadsel als hier antwoord op komt wil ik het graag weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft wil af van xp en andere vistaconcurenten, dat is vorige week nog in het nieuws geweest.

Wil je vista overslaan, w8 dan om een nieuwe pc te kopen indien mogelijk.

De opvolger van vista (wat eigelijk een overgangssysteem zou zijn) is aangekondigd in 2009.

Dan kies je volgens mij beter voor een upgrade later.

Trouwens met tune up utilitys, tweak VI, vista4experts en andere tweakprogramma's kan je de belasting van de pc ook danig verminderen.

Kan ook via configuratiescherm als je de weg vind.

Ik stel me dezelfde vraag als psolutions, waarom wil je terug naar xp, vooral als je weet dat de ervice straks stopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vista was een babytje, en XP leek na het uitvogelen van Vista toch maar beter voor velen. Maar Vista krijgt zijn SP1 ook gauw zat, ik klaag niet over Vista;)

Maar Vista brengt alsnog voldoende voordelen, en zoals Karel zegt, je zult toch opnieuw een cd met productkey erbij moeten hebben. Heb ook nog nooit gehoord dat dit zonder kan.

Ik ben net als degenen boven mij van mening, dat je goed moet overdenken of je een besturingsprogramma wilt installeren waarvan de opties en service binnenkort zo nihil worden, dat je er toch problemen mee krijgt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.