Ga naar inhoud

[OPGELOST] video kaart RADEON 9200 werkt niet met vista


Gast Sharrizan

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een HP Pavilion zt3000 laptop.

met een mobility RADEON 9200 videokaart, nu heb ik er vista op gezet alleen nu kan ik de driver ervoor niet meer op installeren.

Is er een alternatief voor deze driver ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

en krijgt u een foutmelding of iets dergelijks als u de setup probeert uit te voeren?

of is de driver enkel geschikt voor xp, waarvoor je enkel de vista versie van de driver nodig hebt...?

ps: op de site van ati Drivers & Software

vind ik nergens je mobility 9200 terug?

ik zocht even verder op de pagina van hp en vond dit:

Software & Driver downloads HP Pavilion zt3000 Notebook PC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb oude apparaten draaien, gewoon naar je drivers gaan, maar rechtsklikken, dan in de popup naar eigenschappen navigeren.

Daar kies je de tab compatibiliteit.

daar zet je een vinkje bij dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren en kies windows xp sp2.

Plaats onderaan voor de zekerheid een vinkje bij dit programma als administrator uitvoeren.

Voor de videokaart zal het aan te raden zijn ook instellingen voor alle gebruikers weergeven aan te klikken, dan krijg je nog een compatibiliteitsvenster waar je hetzelfde doet.

Lukt het niet, dan kies je windows 2000 compatibiliteitsmodus.

Voor mijn nvidiakaart heb ik drivers via windows updates, kijk eens voor je ati kaart daar.

Je mag echter niet de drivers van je kaart EN de updates installeren, dat resulteerd meestal in conflicten en blue crash screen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gekeken bij drivers maar zie daar geen tab met compatibiliteit ???

Moet ik dan bij Manage kijken en dan naar Device Manager???

bij die driver Cat aan het downloaden dus weet nog niet of die gaat werken ;)

In iedergeval alvast bedankt allemaal voor jullie reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ik zal ff wat beter uitleggen wat er gebeurd als ik vista zelf een driver laat zoeken.

Als ik hem update dan installeerd Vista de 9000 versie en dan doet ie het wel maar dan gaat mijn beeld zich verdubbelen door elkaar heen en doet ie erg snel trillen ( daar kan je maar ff naar kijken zonder gek te worden) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met drivers bedoel ik de setup waar je ze normaal mee installeerd in win xp, op die setup rechtsklikken dan kom je er vanzelf

he ik lees je 2e post nu pas.

Bij mij is het net omgekeerd, de update werkt hier beter dan de originele driver.

Proberen met de originele drivers in xp sp2modus of zoeken naar aangepaste drivers, dat is al gebeurt dacht ik.

Vista staat bekend voor zijn omgang met oudere apparatuur, ik heb 2 printers waarvoor ik nog dualboot, in vista lukt het niet.

Ik zal nog eens rondkijken voor je kaart.

Ik heb voor mijn soundkaart 2 alternatieve drivers gevonden via het forun van creative (engelstalig), kijk eens of er bij ati ook zoiets bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.