Ga naar inhoud

Samenvoegen excel - word


Katje77

Aanbevolen berichten

Beste,

Configuratie: windows XP SP3 Word en Excel 2003

Ik beschik over een excel tabel; (eerste rij veldnamen, eronder de data).

de volledige tabel geef ik een naam vb xlsdata.

In deze tabel gebeuren berekeningen tot 2 decimalen na de komma, waarbij ik oplet steeds de functie afronden() in excel te gebruiken.

Tot nu toe gebruikte ik speciaal en uitsluitend om deze merge te doen Word97.

Daar deze oude word versie voor stabiliteitsproblemen op mijn pc zorgt wil ik hiervan af.

Met de oude versie heb ik nl volgende voordelen die een probleem geven in de latere versies:

1) correcte weergave van getallen: In word 97 werden de getallen correct onder elkaar weergegeven met 2 decimalen in de word merge.

Bij alle recentere versies van Word worden ofwel als het laatste decimaal een 0 is, valt dit weg (slechts 1 decimaal) ofwel krijg je vb 27,370000000004

Als zo'n getallen onder elkaar moeten staan en opgeteld worden trekt dit echter op niets!

Een tweede probleem stelt zich als ik de merge open en nog vaststel dat er aan de data iets niet in orde is.

Bij Word 97 opende excel automatisch het databestand, kon je eenvoudig de wijziging in excel doorvoeren en dan door met de recordpijltjes vooruit/achteruit te gaan had je onmiddellijk de correcte gegevens mee.

Met word 2003 "hangen" die gegevens daar ergens in Word en moet je telkens volledig afsluiten/opnieuw opstarten om wijzigingen in de data te activeren wat zeer omslachtig is.

Kan iemand mij een oplossing geven voor één of beide problemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hierbij excel en wordbestand.

bij het openen van het wordbestand (Word 2003)ziet u duidelijk mijn 1e probleem: de decimalenbrieven.doc

als je nu plots het totaal van de tweede kost moet wijzigen naar vb 1200 moet je excel terug openen, de gegevens aanpassen, maar worden de gewijzigde gegevens niet onmiddellijk in je brieven verwerkt (bij word 97 waren de gegevens up to date vanaf je eens van record veranderde,

Map1.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de gegevens in Excel wijzigt, moet je F9 drukken als je een veld hebt geselecteerd.

Met Ctrl+A selecteer je het hele document en dan druk je op F9.

Bij gebruik van een tabel zonder lijnen zie bijlage in volgende bericht, kun je volstaan met het selecteren van de tabel en dan F9

aangepast door officemedewerker
herberekenen
Link naar reactie
Delen op andere sites

brieven.doc

hierbij excel en wordbestand.

bij het openen van het wordbestand (Word 2003)ziet u duidelijk mijn 1e probleem: de decimalen[ATTACH]11091[/ATTACH][ATTACH]11092[/ATTACH]

als je nu plots het totaal van de tweede kost moet wijzigen naar vb 1200 moet je excel terug openen, de gegevens aanpassen, maar worden de gewijzigde gegevens niet onmiddellijk in je brieven verwerkt (bij word 97 waren de gegevens up to date vanaf je eens van record veranderde,

post-26664-1417704427,4825_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een oplossing voor het updaten van de data.

Mijn grootste probleem is de weergave van de getallen (aantal decimalen)

Weet u hiervoor soms een oplossing?

de formules in de voorbeeldtabel zijn met opzet eenvoudig gehouden, maar ik wens zeker de berekeningen uit te voeren in Excel.

---------- Post toegevoegd om 17:30 ---------- Vorige post was om 17:28 ----------

blijkbaar is deze vraag enige tijd ook aan bod gekomen maar niet beantwoord

http://www.pc-helpforum.be/f183/samenvoegen-word-met-excel-office-2007-a-16989/

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.