Ga naar inhoud

realtec geluidskaart installeren windows 7 driver.


daannijsse

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van mijn vorige vraag (geen geluid)

Mogelijk heeft mijn probleem te maken met het volgende: Ik heb in februari 2009 een computer gekocht met vista er op. De ict-er van mijn werk heeft daar windows 7 op gezet. Alles werkt tot nu toe perfect. Echter nu ik een cassetteopname via de line-in wil opnemen lukt dat niet (totaal geen geluid) Nu heb ik het vermoeden, dat ik nu niet (meer) de goede (windows 7) drivers heb voor mijn geluidskaart. Ik heb al gekeken wat er op internet staat bij "realtek high definition en windows driver" Dan krijg ik zoveel in beeld, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Om zomaar ergens iets te downloaden, wat er op lijkt, vind ik niet zo'n goed plan. Bang dat ik rotzooi binnen haal. Kan iemand mij aangeven of mijn vermoeden mogelijk juist is en hoe ik dan wel de goede drivers kan krijgen?

bedankt alvast

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Zo krijgen we een overzicht van je hardware.

Als het om een merk pc gaat vermeld dan even merk, type en modelnummer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dasle,

bedankt voor je reactie.

Inmiddels is het probleem opgelost. Het zat in één van de knoppen van de versterker.

Nu zag ik in mijn eigen vraag een plaatje geplakt van "driver reviver" Dit controleert blijkbaar je pc op oude drivers en installeert dan de meest recente. Omdat ik er vanuit ga, dat dit via jullie er gezet wordt, leek me dit wel veilig. Of zeg ik nu iets naiefs? Ik heb het online besteld en direct de drivers-scan uit lanten voeren. Is meteen mijn geluidskaart up to date (ga ik vanuit)

Nogmaals bedankt.

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.