Ga naar inhoud

eigen computer samenstellen


Aanbevolen berichten

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? alleen voor gamen

2. Wat is mijn budget ? 700-800 euro richtprijs

3. Een merkcomputer of een samenstelling ? samenstelling

4. Ga ik overklokken ? hoogstwaarschijnlijk niet

5. Ga ik later upgraden ? waarschijnlijk wel, omdat ik toch wel de nieuwste spellen wil blijven spelen

6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? Ik geef er de voorkeur wel aan, hoewel het niet geheel noodzakelijk is.

7. Ga ik zelf assembleren ? ja

8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? nee, ik heb thuis nog windows 7 liggen.

9. Ga ik zelf installeren ? ja

10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? niet echt, als het maar van hetzelfde niveau is.

11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? nee.

12. Heb ik specifieke wensen ? draadloos internet, dit omdat ik geen draad aansluiting heb op mijn kamer. goede graphics.

zelf had ik nog wat onderzoek gedaan en dit waren de componenten die naar mijn idee wel voldoende prestatie konden leveren.

Processor: Intel core i5 2500

moederbord: Asrock P67 Pro3

geheugen: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9

Grafische kaart: XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-E

Harde schijf: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB

Voeding: OCZ ModXStream Pro 700W

geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy SE F/D

Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced

Cooling: Scythe Mugen 2 Rev. B SCMG-2100

Ik ben nog wel vrij nieuw op dit gebied en daarom zou ik het fijn vinden als ik wat feedback en adviezen zou kunnen krijgen.

alvast bedankt

aangepast door Jasper59
Link naar reactie
Delen op andere sites

De cooler master heeft 3 fans om een goede airflow te garanderen.

Koelen dat hij minder omdat niet zijn doelstelling is.

Je bent beter gebaat bij een niet-standaard koeling. Heb je meer plezier van!

De grafische kaart zou ik opwaarderen naar een radeon 6950

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moederbord heeft al een standaard geluidskaart dus tenzij je echt echt giga goed geluid wil zou ik niet die extra geluidskaart er bij nemen.

je hebt nog geen cd/dvd station (lezer).

dit is dacht ik wat jij wou:

=1&product[364212]=1&product[225309]=1&product[242662]=1&product[252897]=1&product[361602]=1&product[94646]=1&product[245679]=1&product[38850]=1&product[257447]=1&product[267466]=1"]azerty<-- hier zit al een cd/dvd station in en draadloos internet kaart. kon niet de XFX versie vinden van de videokaart op azerty.

dit is wat ik aan raad:

azerty2

  • aangezien je toch niet gaat overklokken is de Scythe mugen 2 niet nodig naar mijn idee, de stockkoeler zal het wel aan kunnen.
  • de HD6950 is goedkoper dan de HD 5870 en beter dus heb ik de HD 6950 er in gezet.
  • het moederbord was wel goed, maar had maar 1 PCI-E 16X aansluiting, dus heb ik een iets duurder moederbord genomen.
  • door dat ik een ander moederbord gekozen had moest ik ook kijken of het moederbord de snelheid van het ramgeheugen kon ondersteunen. dit deed hij niet vandaar een langzamer type ramgeheugen.
    (de processor ondersteunde de snelheid ook niet dus voor je het ram geheugen volledig kon benutten had je de processor moeten overklokken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het noodzakelijk om voor een 2de PCI-E te gaan, want ik denk dat ik er toch maar 1 ga gebruiken. En stel, het is niet nodig, zou ik dan de Team Elite volledig kunnen benutten met de Asrock P67 Pro3?

Ook had ik op een andere site de 5870HD gezien voor 165 Euro, wat dus 40 euro goedkoper zou zijn. dus tenzij er een wezenlijk verschil in prestatie is, zou ik graag bij de 5870 blijven omdat ik niet echt veel geld heb te spenderen.

het idee van het weglaten van onnodig componenten is altijd welkom.

Dit zou de huidige opstelling zijn:

Processor: intel core i5 2500 Boxed

Moederbord: Asrock P67 Pro3/MSI p67A-GD65

Geheugen: Team Elite DDR3

Grafische kaart: XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-E

Harde schijf: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB

Voeding: OCZ ModXStream Pro 700W

Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced

Alvast bedankt

aangepast door Jasper59
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je geen 2e videokaart er in wil zetten heb je de 2e PCI-E 16X inderdaad niet echt nodig.

als je toch niet van plan bent het bovenste te doen maakt het niet veel uit of je de team elite pakt of de corsair vengeance (corsair is de snellere).

hhmm voor zover ik weet en lees zijn de HD 6950 en de HD 5870 ongeveer even goed, maar de HD 6950 heeft de nieuwste functies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.