Ga naar inhoud

PC Start niet meer op/door, gaat wel aan!


Sertovic

Aanbevolen berichten

Beste,

het probleem is als volgt:

Mijn pc start op en alle fans draaien. Ik hoor geen piep en zie op mijn beeldscherm dat hij switcht tussen analog en digital. Het beeld lijkt op de standbybeeld als je je pc net uit hebt gezet maar de monitor nog niet. Batterij eruit gehaald, aangezet geen verandering. Als ik de grafische kaart eruit haal en aanzet dan doet hij niks en geeft op een gegeven moment een korte piep. Weet iemand op basis van deze gegevens, waar ik naar moet gaan kijken? Kan iemand mij tips geven wat ik hoor te zien / horen bij een kapotte grafische kaart, processor, moederbord.

Ik hoor het graag,

Sertovic

EDIT: ik zag op een ander forum een goede toevoeging: Monitor geeft aan NO SIGNAL. Bij mijn TV geeft hij dit ook aan wanneer ik hem aansluit via HDMI. Monitor is dus niet stuk, Grafische kaart misschien?

aangepast door Sertovic
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me dat niet meer herinneren dat hij wel biepte toen hij wel werkte. Ik merkte wel dat laatste tijd bij gebruik het geluid af en toe haperde wanneer ik grafisch/processorisch "zware" dingen deed zoals gamen. Batterij van de BIOS? Ik dacht dat een reset misschien zou helpen, maar geen resultaat. PCI-E en geen reservekaart. Ik heb een PCI besteld, goedkoop om te testen of het daar aan ligt, maar kom erachter dat deze wss niet gaat passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb natuurlijk wel een PCI Slot, want die gebruiken ze hedendaags voor Geluidskaarten e.d. Ik ga hem testen zodra ik hem binnen heb. De kaart die ik nu heb is kleiner, heeft volgens mij in een minipc gezeten. Kan ik dat gedeelde waar je hem normaal vastzet met schroeven buigen, want dat zit nu in de weg om hem erin te klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen hij wel werkte zat dan dat kleine kaartje er ook reeds in?

Nu dat bevestigingsbeugeltje kun je best niet gaan verbuigen gezien het risico dat het afbreekt of erger nog dat je de grafische kaart beschadigt.

Je bedoelt toch dit beugeltje?(zie bijlage)

post-8298-1417704444,9848_thumb.jpg

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo! Vandaag mijn pci kaart binnen en je raadt het al.... Hij doet het... Nu wil ik mij een andere grafische kaart kopen en ik was de 8500gt aan het vergelijken met de gts450, zie hier beneden:

The GeForce 8500 GT uses a 80 nm design. nVidia has set the core speed at 450 MHz. The DDR2 memory works at a frequency of 400 MHz on this specific model. It features 16 SPUs as well as 8 TAUs and 4 ROPs.Compare those specs to the GeForce GTS 450, which has a clock speed of 783 MHz and a GDDR5 memory speed of 902 MHz. It also features a 128-bit memory bus, and makes use of a 40 nm design. It is made up of 192 SPUs, 32 TAUs, and 16 ROPs.(No game benchmarks for this combination yet.)

Power, Temperatures and Theoretical BenchmarksPower Consumption (Max TDP)

GeForce 8500 GT 45 Watts GeForce GTS 450 106 WattsDifference: 61 Watts (136%)Memory BandwidthThe GeForce GTS 450, in theory, should be much faster than the GeForce 8500 GT in general. (explain)GeForce GTS 450 57728 MB/secGeForce 8500 GT 12800 MB/secDifference: 44928 (351%)Texel RateThe GeForce GTS 450 is a lot (about 596%) more effective at texture filtering than the GeForce 8500 GT. (explain)GeForce GTS 450 25056 Mtexels/secGeForce 8500 GT 3600 Mtexels/secDifference: 21456 (596%)Pixel RateIf running with a high resolution is important to you, then the GeForce GTS 450 is a better choice, by far. (explain)GeForce GTS 450 12528 Mpixels/secGeForce 8500 GT 1800 Mpixels/secDifference: 10728 (596%)Please note that the above 'benchmarks' are all just theoretical - the results were calculated based on the card's specifications, and real-world performance may (and probably will) vary at least a bit.

Nu is mijn vraag, kan ik deze gts450 met mijn huidige specificaties zoals voeding wat er al inzit? Of moet ik hier een nieuwe topic voor aanmaken. En nog een vraag: moet ik de gts450 1gb ddr3 of ddr5 nemen... Thanks in advance

aangepast door Sertovic
Netter en duidelijker format
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je even onderstaande uitvoeren?

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.