Ga naar inhoud

Preview in explorer


Gast Lijstenmaker

Aanbevolen berichten

Gast Lijstenmaker

Sinds enige tijd ben ik bezig mijn website, die in basis door een ander gebouwd is, zelf te onderhouden en uit te breiden. Nu ben ik een redelijke leek op het gebied van websites bouwen en onderhouden, maar met dreamweaver lukt dat aardig. Door veel te neuzen in de bestaande html code en een boek naast me kom ik een heel eind. Ik hoop op dit forum hulp te vinden voor alles wat ik nog niet weet.

Het eerste probleem waar ik tegen aan loop; Als ik mijn site in preview in mijn browser bekijk ziet hij er anders uit dan de geuploade versie op het net. In mijn browser zie ik bijvoorbeeld de achtergrond van mijn kop en voet en de achtergrond van mijn menubalk niet. Terwijl die wel aanwezig zijn op het web. Ik heb in de code gezien dat die achtergronden worden gevormd door png plaatjes die in een css zitten. Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.

Groeten Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan kloppen wanneer je niet de hele root (www) directory hebt gekopieerd naar je lokale pc.

Maak je de wijzigingen via een FTP verbinding. Dus wanneer je opslaat dat het automatisch naar de server wordt weggeschreven is het ook best mogelijk dat hij bij de preview niet de juiste bestanden vindt omdat die niet in de cache op je pc staan.

Mocht je deze optie gebruiken (edit over FTP) dan zou ik de preview versie niet eens meer gebruiken.

Mocht je deze optie NIET gebruiken. Dus dat je handmatig nog de bestanden naar de FTP server moet kopieren dan moet je eerst zorgen dat je de VOLLEDIGE root (www) folder op je pc hebt gekopieerd. Als dat zo is, dan zou je in theorie (omdat het gelijk is aan online) gewoon alles moeten zien binnen de preview.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.