Ga naar inhoud

nieuw laptop aanschaffen.


Aanbevolen berichten

hallo,

ik ga morgen een nieuwe laptop kopen. mijn budget is 450 euro.

nou heb ik een laptop gezien bij mycom.

[h=1]Acer Notebook Aspire 5742G-373G32MN[/h]prijs : 430 euro

specs :

processor : intel i3-370m 2.3ghz

ram : 3gb

hardeschijf : 320gb

beeld : 15.6 inch WXGA TFT LCD 1366x768 pixels met led backlight.

videokaart : ati radeon hd 5470 512 mb

os : win7 home premium

nou vraag ik me af. zou ik hier call of duty 4 multi player op kunnen spelen?

specs voor cod4 :

CPU: Intel® Pentium® 4 2.4 GHz or AMD® Athlon 64 2800+ processor or any 1.8Ghz Dual Core Processor or better supported

RAM: 512MB RAM (768MB for Windows Vista)

Harddrive: 8GB of free hard drive space

Video card (generic): NVIDIA® Geforce 6600 or better or ATI® Radeon® 9800Pro or better

nou heb ik ook een pc die voldoet aan de specs voor cod4 maar toch heb ik lag.

kan iemand me helpen. kan deze laptop toch wel cod4 soepel draaien.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen gamer maar ik zou toch niet teveel verwachten van de draaien van cod op deze laptop. De video kaart kaart is entry level en waarschijnlijk gebruikt Acer DDR3 geheugen op de kaart i.p.v. het snellere GDDR5. Een laptop is sowieso niet echt de beste keuze voor zware games of je moet echt in de hig-ends gaan.

Buiten de prestaties zou je ook nog wel eens problemen kunnen krijgen met de temperatuur, je gaat die machine echt wel héél zwaar belasten.

Dus naar mijn bescheiden mening, neen het lijkt me geen goed idee. als je echt soepel wil gamen lijkt het me beter om je bestaande PC eens te bekijken, misschien kan je die voor dat geld wel upgraden, wat met een laptop alijd een probleem is.

Succes !

PS: link naar de specs van de grafische kaart van de laptop.

http://http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5470.23698.0.html

aangepast door ProMind
PS
Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou gelijk kunnen hebben maar ik heb toch sowieso een laptop nodig voor thuisgebruik. ik had 3 jaar geleden een hp met 1.66ghz core2duo 3gb ram en 160 gb hd en toch kon ik cod4 zonder enige lagg draaien. mensen denken te veel over cod4. cod4 is minstens 6 jaar oud. het moet moeiteloos te draaien zijn op een i3 laptop. verder zal ik er niets op doen. hoogstend hd video bekijken op youtube. en mijn laptop van 3 jaar geleden had een 256 mb video kaart. deze laptop heeft het dubbele.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch een laptop nodig hebt is de Acer best een goede machine voor die prijs. Enige wat ik zou aanbevelen als je het op een betaalbare manier kan doen is proberen aan 4 mb ram te geraken i.p.v. 3. Win 7 draait op 3 GB maar 4 gaat wel vlotter.

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Acer raad ik je af, staan er bekend om (en ook bij mij) dat ze niet lang mee gaan. De volgende merken staan het hoogst aangeschreven: Asus, Toshiba, en HP (en Apple, maar dan moet je een hoger budget hebben). Wil je spellen spelen raad ik je een laptop af, daar zijn ze eigenlijk ook niet voor gemaakt en dan moet je sowieso wat hoger gaan in je budget. Als ik jou was zou ik nog even wachten met een laptop totdat je budget hoger is en het dan meteen goed doen! Succes verder!

Groeten,

Broekmanium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan enkel bijtreden wat hier al gezegd is.

Een gamer is ie zeer zeker niet...perfect voor te surfen, een documentje te maken, film te kijken.

3GB RAM is vrij basic...op een 32 bit OS wordt er maximaal 3.2GB RAM benut, maar toch zie ik ook liever 4GB.

Als je rekening houdt met al deze beperkingen en daar ook leert mee leven dan komt het wel goed tussen jullie.

Denk er ook aan dat Acer absoluut niet vooraan in het peloton zit als het over betrouwbaarheid en degelijkheid gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien deze iets beter? het gaat mij zeker niet alleen om games hoor. ik heb daar ook een xbox 360 voor maar omdat deze laptop mee op vakantie gaat dacht ik dat ik er wel steam op zou downloaden voor cod4 of css.

MSI 15,6" CX623-081NL

processor: i3 370M

ram 4GB

hd : 500GB

video: NVIDIA GeForce G310M 1gb

os : win7 64bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt mij wel een redelijke laptop ja. Counter strike source en Cod4 moet er wel op te draaien zijn!

Groeten

ja dat heb ik nou ook

maar er staat wel

NVIDIA GeForce G310M / Intel HD Graphics

betekend dit gewoon dat er 2 videokaarten inzitten?. ik heb waarschijnlijk ook op mijn pc. ik kan dan van mijn ati radeon naar de intel springen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.