Ga naar inhoud

Excel 2003 : negatief getal wordt weergegeven


Aanbevolen berichten

Ik een stom probleempje, komt maar bij één gebruiker voor, alle andere gebruikers OK. Bij mij staat bv. een negatief getal in het rood met een -teken.

Bij mijn collega een getal in het rood tussen haakjes. Als je de celeigenschappen opvraagt, bij getal, negatieve getallen krijg je bij hem maar 4 keuzes : een negatief getal in het zwart met een - teken, een getal in het rood zonder min-teken, een getal tussen haakjes (zwart) en een negatief getal tussen haakjes in het rood. Bij mij staan er nog meerdere keuzes bij (is wel Excel 2010). Hoe kan ik meerdere keuzes bij mijn collega krijgen zoals een negatief getal in het rood met een min-teken. Dat zou hier ook standaard bij Getal moeten staan en niet bij Aangepast.

Het heeft daar altijd gestaan. (Negatief, rood met min-teken)??? Zijn versie is een Excel 2003.

aangepast door gunther.suetens
Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard staan er 4 voorbeelden bij Excel 2010 bij Celeigenschappen/Getal/negatieve getallen

post-484-1417704482,8999_thumb.pngAls er bij u meer staan, wil dit waarschijnlijk zeggen dat je er bij "Aangepast" (zie afbeelding) er een paar zelf aangemaakt hebt.

Bij je vriend, kan je als volgt instellen dat bij negatieve getallen, de getallen rood worden:

Typ een getal in een cel, bijvoorbeeld het getal -20.

Rechtsklik op het getal en kies Celeigenschappen en kies onderaan voor Aangepast.

Typ dan bovenaan, in het witte vak (bij Type, zie afbeelding hieronder) 0,00_ ;[Rood]-0,00

Voorbeeld:

post-484-1417704482,9345_thumb.png

Deze opmaak blijft altijd in die lijst staan, dus selecteer een paar getallen en rechtsklik en kies Celeigenschappen/Aangepast en dan kan je weer je ingevoegde 0,00_ ;[Rood]-0,00 kiezen zodat negatieve getallen in het rood getoond worden.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien lukt deze manier (je moet wel de office 2003 cd bij de hand hebben denk ik)

Methode 2: Het hulpprogramma Analyse en herstel uitvoeren vanuit het onderdeel Software

  1. Klik op Start en op Configuratiescherm.
  2. Dubbelklik op Software, klik op Microsoft Office 2003 en klik op Wijzigen.
  3. Klik in het dialoogvenster Microsoft Office 2003 Setup op Opnieuw installeren of herstellen en klik op Volgende.
  4. Klik op Office opnieuw installeren of Fouten in de installatie van Office analyseren en herstellen en klik op Installeren.

Bron: How to install or repair and reinstall Office 2003 programs and features

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is er een standaardsjabloon van Excel corrupt (beschadigd) geraakt, en kan dat herstelt worden door de uitleg in bericht 4. Waarschijnlijk zal die inderdaad niet om de office-cd vragen.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Na lang zoeken is dit eigenlijk gewoon een bug in Windows. Ik heb bij de landinstellingen, getallen de notatie veranderd naar - 1,1, maar bij valuta heb ik dit gewijzigd naar (€ 1,1) tussen haakjes, en dan krijg ik wel een min-teken... Strange....

Eigenlijk wou ik dat ook voorstellen dat je naarde landsinstellingen in Configuratiescherm eens ging naar kijken, maar ik dacht "dat zal niets oplossen". Blijkbaar toch wel.

Bedankt om de oplossing te posten!

Op die manier hebben andere mensen die dit forum bezoeken en hetzelfde probleem hebben, er ook iets aan!

Als je vraag is opgelost, mag je op de knop "+Markeer als opgelost" klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.