Ga naar inhoud

Meer uit je RAM halen


bart 16

Aanbevolen berichten

PC Helpforum moderator bericht:
... Waarschuwing!! Dit is op eigen risico, het is mogelijk dat uw systeem hierna niet meer stabiel reageert.

...Als u niet weet wat u aan het doen bent kunt u dit beter niet uitproberen!

hey,

Als u 512MB of meer intern geheugen hebt kunt u de systeemprestaties verhogen door in het register iets aan te passen.

Dit kunt u doen door naar Start, Uitvoeren te gaan en daar REGEDIT in te typen.

Daarna zoekt u HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Session Manager\Memory Management.

Dubbelklik op DisablePagingExecutive op en stelt hem in op 1. Sluit de editor af en herstart de computer.

Nuttige post vergeet de bedankknop niet!!

Grtz Bart

Bron = Computertotaal

aangepast door Yannick
Bronvermelding toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik gevonden op een site:

Wanneer Windows even geen genoeg geheugen heeft schrijft het wat weg naar je harde schijf. Je zult denken dat dit goed is omdat je dan wat extra geheugen hebt maar helaas is het niet zo simpel. De laad/ en doorvoersnelheden van je harde schijf zijn lang niet zo snel als dat van je RAM, dus eigenlijk wordt je pc er alleen maar trager van.

Wanneer je minimaal 1 GB aan RAM hebt dan kan ik je dit adviseren. Wanneer je dit niet hebt zou ik het niet doen omdat je pc het extra gehuegen nodig heeft om goed te kunnen blijven werken.

Wat we gaan doen is het uitschakelen van de page file. Dit is de file waar het (tijdelijke) extra geheugen in wordt weggeschreven. Om dit te doen duiken we in het register. Onthoud, doe dit alleen wanneer je genoeg geheugen hebt!

Er staat ook bij dat je dt eigenlijk moet doen als je minimaal 1GB aan geheugen hebt.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
  • 1 jaar later...

ABSOLUUT ZEER GEVAARLIJK COMMANDO.

Je systeem kan er instabiel van worden. Ik weet waarover ik spreek want ik test geregeld software en tweakprogramma's.

Ken je de uitdrukking "never change a winning team" ? Wel, dat gaat ook op in de computerwereld!

Werkt je computer op dit moment goed, laat hem dan zo. Zit er niet mee te experimenteren!

Dit commando heb ik 3 jaar geleden getest en gevolg was dat mijn pc onstabiel werd (geregeld melding dat wisselbestand te klein was!) Zelfs met 2 GB RAM aan boord! NEVER CHANGE A WINNING TEAM.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
maar wordt die waarde niet trug naar 0 gezet door CCleaner

Dat weet ik niet. Maar het is wel zo dat je harde schijf op alle mogelijke momenten bezig is met iets (constant wisselbestand raadplegen zelfs bij veel RAM-geheugen), en dat je pc er trager van wordt in plaats van sneller. Dus DisablePagingExecutive op 1 zetten is gevaarlijk.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.