Ga naar inhoud

Vista/xp drivers??


Gast Martiaan

Aanbevolen berichten

Hallo hallo!! Even een vraagje van mij.

Ik heb hier twee hd's intern. Op de ene staat xp pro (32bit).

Op de tweede staat sinds gisteren vista ultimate (64bit).

Nu, ik heb dat geinstalleerd, zonder probs. De echte probs begonnen met het opstarten van vista. (na de installatie).

Het groene balkje, gevolgd door een blauw scherm...:s

Nu, volgens mij liegt dat aan drivers die ik er nog niet op gezet heb.

Bij mijn mobo zit nog een dvd met drivers voor vista. Maar....ik wil die daar nog niet opzetten, daar ik niet weet of xp nog gaat draaien of niet....

Daarom wil ik dat even vragen aan jullie.

Zou xp nog draaien na het installereren van de drivers voor vista? (op het mobo dan wel he..)

Laat het maar weten!!

Groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drivers worden geinstalleerd op de schijf van het besturingssysteem.

Dus u kan de xp drivers installeren vanuit xp en dan installeerd u de drivers voor vista.

Ik heb al meerdere dual boots gedaan en het zou me verwonderen als dit niet mocht lukken

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, ok. Alvast bedankt voor de goede raad. Ik ga mij daar dit weekend mee bezig houden en laat iets weten ivm het resultaat. Voor de goede orde, vat ik het even samen, zodat er geen communicatiefouten gebeuren. Ik kan dus met xp draaiende, de drivers voor vista installeren. Juist? Nog een klein vraagje hieromtrent; hoe verloopt de communicatie hiervoor? Met dialoogvensters? Moet je zelf het pad opgeven, of kan je bladeren, of krijg je een soort van 'overzicht'? Daar dit de eerste keer is dat ik een dualboot probeer, kan ik al de hulp gebruiken die ik kan krijgen.

Groetjes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, wel...Daar knelt zo'n beetje het schoentje...Vista start op..zo'n twee seconden, een bsod en daarna terug opnieuw....In een lus bijna, ware het niet dat ik na een keertje of twee opstarten de keuze krijg om in veilige modus op te starten. (wat ook niet lukt hoor). En we hebben het hier over een legale versie van windows he!

Dus eerst vista deftig laten opstarten, lijkt me...

Wat denken jullie? Eens eraf en erop??

Laat het maar weten!

Groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan uw hardware wel die vista 64bit aan ? had denk ik beter de 32bit moeten nemen. normaal start een clean install wel door ook al heb je de drivers er nog niet opstaan, is idem met xp trouwens, hoe kan je anders na installatie de drivers erop krijgen als deze niet starten. opnieuw installeren denk ik lijkt het beste. kijk eerst eens effe na of die 64bit wel kan op uw pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

64Bit VS 32Bit

Er is dus geen verschil in het systeem zelf, enkel in de motor op de achtergrond. Visueel zijn er geen verschillen, uw keuze zal enkel afhangen van uw hardware.

Een 64 bit Vista kan niet draaien op een 32 bit, omgekeerd wel.

Extra info voor de geinteresseerden :

Probleem bij een 64bit op een 32bit CPU is dat de data die op de databus wordt geplaatst te groot is (wat de databus all niet kan opslagen),gevolg is dat een te kleine hoeveelheid data door de CPU wordt verwerkt waardoor heel het systeem vierkant draait = BSOD

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.